Råd gällande Google kalender, SK & iPad

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
anasazi
3 stars
3 stars

Råd gällande Google kalender, SK & iPad

Post by anasazi » Wed 20 Feb 2013, 18:02

Hej!

Jag skulle behöva lite tips och råd för hur jag kan få följande att fungera smidigast:

- Att via iPad eller iPhone kunna se min och min sambos kalender (delar varandras via Google) samt även kunna ta in någon datakälla som visar temperaturen. Allt detta via en och samma app.

I dagsläget så har jag IIS installerat tillsammans med webbklientstillägget för Switch King. I Default.aspx filen har jag då lagt till de datakällor som jag vill visa samt även lagt in min Google Kalender via en iFrame.
Detta funkar ganska bra men en nackdel är att man måste logga på sitt Google konto via Safari för att kalendern ska kunna visas. Inloggningen sparas i en coockie som bara gäller i 2 veckor och därefter måste man logga in på nytt (man kan göra kalender publik men det känns ju inte så aktuellt).

Visst, det är ju inte så jobbigt att knappa in sina inloggningsuppgifter på nytt men petig som man är så vill man har ett bättre alternativ ;)

Har ni några förslag på hur via kan få till detta smidigast så att våra kalendrar och datakällor från Switch King finns via en och samma app?

/Daniel

Kjellberg
3 stars
3 stars

Re: Råd gällande Google kalender, SK & iPad

Post by Kjellberg » Wed 20 Feb 2013, 20:27

Vi kör en app som heter calengoo funkar alldeles utmärkt att se varandras googel kalendrar sen kör vi tempen på lite olika appar förutom Switchkings egna...
Har dock inget bra förslag på hur man ska få in det i en o samma app :-/ men lycka till :-)

//fredrik
Tellstick duo, Switchking, Abell Security, EMC, WMR200.
Synology DS716+II
http://bote.se:8080 Powerd by EMC
http://bote.se/vader (WMR200) powerd by Cumulus MX

anasazi
3 stars
3 stars

Re: Råd gällande Google kalender, SK & iPad

Post by anasazi » Mon 25 Feb 2013, 10:56

Hej igen!

Då tror jag att jag kommit på en lösning :)

Istället för att använda en iPad så har jag nu inskaffat en LCD skärm på 8" som jag ska montera på väggen.
Den har VGA-anslutning som jag kommer dra till min Mac Mini som jag använder som headless server.
Där kommer jag då ha iCal igång men även vid sidan om ha en webbläsare som visar information från IIS/Switch King. Switch Kings "hemsida" kommer jag modifiera med endast datakällor och göra en layout så att det ser bra ut tillsammans med iCal.

LCD-skärmen beställde jag på eBay och då är det endast skärmen utan bezel så tanken var att man skulle sätta tex en tavelram runt den och dra kablarna genom väggen.
Well, det är tanken i alla fall så vi får hoppas att det blir bra i verkligheten :)

/Daniel

Post Reply