Så rätt.krambriw wrote:Inga grejor är helt perfekta så det kompenseras här och där för dom olika bristerna.
Så länge det finns enheter som sänder i flera sekunder kommer vi aldrig att kunna få en rapp responstid då enheterna blockerar alla andra signaler. En absolut minsta tid för respons för en enhet som sänder i fyra sekunder blir alltså runt 4,5 sekunder.
När väl Switch King börjar sända efter dessa fyra sekunder så kommer alla signaler ut att prioriteras = om du har 10 enheter som ska påverkas, och den första signalen sänds ut efter 6 sekunder och du har ställt in en paus mellan varje sändning på 100 millisekunder så kommer signalerna att vara utskickade efter 7-8 sekunder. Om du får längre tid än så (efter att signalerna börjat skickas ut) så bör det gå att konfigurera - Switch King upphör helt med andra saker tills signalerna har skickats ut.
När det gäller tiden mellan det att detektorn sänt klart (i exemplet 4 sekunder) tills det att den första signalen skickas ut (i exemplet 6 sekunder) så har vi ett stort jobb att göra där för att komma ner i tid - framför allt i miljöer med mycket regler, många datavärden etc.
Orsaken är att Switch King är lite för "dum" när det gäller att avgöra vilka enheter som ska utvärderas vid varje enskilt tillfälle. Om ett värde kommer in från en datakälla så räknas alla enheters status om - med allt vad det innebär av många värden att gå igenom, hysteres, etc. Det slår framför allt mot en slöare processor. Inför nästa version (som påbörjats, men som har en bra bit kvar) är målet att utvärderingen ska bli "smartare" och därmed kunna pressa ner tiden från det att detektorn har slutat skicka tills det att den första signalen går iväg.