Slutar uppdatera datakälla
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Slutar uppdatera datakälla
Jag har en väderstation som via Cumulus skapar en textfil som jag väljer att hämta var 10.e minut. Detta har tills nu fungerat bra. Jag tappar den nästan varje natt nu vid ca 04.00, detta trots att textfilen uppdateras varannan minut.
Startar jag om SK fungerar det igen.
Vad kan detta bero på?
TelldusCenter 2.1.1 med Wait30 patchen inlagd
SK Server: 3.2.0.2
SK Klient: 3.1.0.1
Tellstick Duo med FW5
Startar jag om SK fungerar det igen.
Vad kan detta bero på?
TelldusCenter 2.1.1 med Wait30 patchen inlagd
SK Server: 3.2.0.2
SK Klient: 3.1.0.1
Tellstick Duo med FW5
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Re: Sv: Slutar uppdatera datakälla
Prova gärna 3.2.1 som finns i Beta-arean. Det finns en liten misstanke om att antalet trådar i 3.2.0 är för lågt satta och det skulle isf kunna göra att Telldus Core tappar kontakten med servern.
Vore intressant att höra om det ger någon skillnad i ditt fall då det verkar vara så tydligt återkommande.
Edit: Ej applicerbart.
Vore intressant att höra om det ger någon skillnad i ditt fall då det verkar vara så tydligt återkommande.
Edit: Ej applicerbart.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Re: Slutar uppdatera datakälla
Ok, ansökt som betatestare i kontrollpanelen!
-
- Administrator
Inser att jag var lite för snabb i mitt svar... Du hämtar från csv-fil och inte via Telldus API:er...
Är det så att du har klienten öppen nattetid, eller blir det fortsatt så att du saknar värden även om du stänger ner och öppnar upp klienten?
Är det så att du har klienten öppen nattetid, eller blir det fortsatt så att du saknar värden även om du stänger ner och öppnar upp klienten?
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Jag hämtar ifrån en .txt. Jag brukar inte ha klienten uppe, och felet finns på Ipaden och Androiden också.
Bifogar filen.
Skall testa betan nu!
Bifogar filen.
Skall testa betan nu!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Eftersom detta är en ren hämtning från textfil så kommer inte betan att påverka inläsningen. Finns det några fel i loggfilen? Kan du ändra inläsning till när fil ändras istället för intervall?
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Hittar inget fel i loggen, ändrar hämtning ifrån tid -> händelsestyrd
-
- 3 stars
Samma sak hände mig i Lördags kväll, alla tempgivare slutade uppdateras i SK, reboot hjälpte.
Testar betan om det kommer tillbaka.
Testar betan om det kommer tillbaka.
-
- 3 stars
I tron om att jag hade ett annat problem så ändrade jag så att en annan dator skapade en textfil på servern och nu har jag samma problem som ovan.
i filen så uppdateras värdet hela tiden men sk slutar uppdatera när den känner för det.
i filen så uppdateras värdet hela tiden men sk slutar uppdatera när den känner för det.
-
- Administrator
@Alexn72: Problemet som gus beskriver är med största sannolikhet kopplad till Switch Kings städningsaktiviteter som går vid 04:00. Om du får detta problem vid annan tidpunkt så är orsaken inte densamma.
Troligtvis uppstod gus problem i samband med 3.2 (http://bugnet.switchking.se/Projects/Re ... pid=1&m=51), närmare bestämt punkt #SKMain-629.
Eftersom problemet är svårt att återskapa vore det suveränt om ni hade möjlighet att tillfälligt gå ner på 3.1 och se om problemet fanns även där, då vi har koll på förändringar som gjordes mellan versionerna och det då blir lättare att isolera.
Troligtvis uppstod gus problem i samband med 3.2 (http://bugnet.switchking.se/Projects/Re ... pid=1&m=51), närmare bestämt punkt #SKMain-629.
Eftersom problemet är svårt att återskapa vore det suveränt om ni hade möjlighet att tillfälligt gå ner på 3.1 och se om problemet fanns även där, då vi har koll på förändringar som gjordes mellan versionerna och det då blir lättare att isolera.
Martin | Switch King