Installationsförsök på QNAP NAS

Supportfrågor för Switch King i Linux-miljö
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Simon G
1 star
1 star

Installationsförsök på QNAP NAS

Post by Simon G » Thu 06 Jan 2011, 13:14

Hej

Jag hade tänkt försöka få detta att rulla på en Qnap NAS TS-110. Men jag lyckas inte starta den enligt readme-filen. Så här ser det ut (sudo ska inte behövas då jag som admin har motsvarande rättigheter):

Code: Select all

[/Qmultimedia/SwitchKing/bin] # mono SwitchKing.exe terminal 192.168.1.66 8080 8800

** (SwitchKing.exe:24369): WARNING **: The following assembly referenced from /share/HDA_DATA/Qmultimedia/SwitchKing/bin/SwitchKing.exe could not be loaded:
     Assembly:   System.ServiceModel.Web    (assemblyref_index=1)
     Version:    3.5.0.0
     Public Key: 31bf3856ad364e35
The assembly was not found in the Global Assembly Cache, a path listed in the MONO_PATH environment variable, or in the location of the executing assembly (/share/HDA_DATA/Qmultimedia/SwitchKing/bin/).

** (SwitchKing.exe:24369): WARNING **: Could not load file or assembly 'System.ServiceModel.Web, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' or one of its dependencies.

Unhandled Exception: System.IO.FileNotFoundException: Could not load file or assembly 'System.ServiceModel.Web, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35' or one of its dependencies.
File name: 'System.ServiceModel.Web, Version=3.5.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=31bf3856ad364e35'
Jag antar, baserat på andra trådar, att det är något som har med installationen av Mono att göra... Jag har inte lyckats installera någon annan version av mono än den som QNAP tillhandahåller via sina IPKG-paket. Och det är version:

Code: Select all

[/Qmultimedia/SwitchKing/bin] # mono -V
Mono JIT compiler version 2.4 (tarball Tue Nov 30 04:48:32 UTC 2010)
Copyright (C) 2002-2008 Novell, Inc and Contributors. www.mono-project.com
        TLS:           normal
        GC:            Included Boehm (with typed GC)
        SIGSEGV:       normal
        Notifications: epoll
        Architecture:  armel,vfp
        Disabled:      none
Är det en för gammal release? Går det i så fall att komma runt detta? Jag har inget emot att installera senare release bara jag får tag i den...

/Simon

Martin
Administrator
Administrator

Re: Installationsförsök på QNAP NAS

Post by Martin » Thu 06 Jan 2011, 14:46

Du verkar ha 2.4. Switch King kräver 2.6.7 (troligtvis går 2.8 också).

Mina Linux-kunskaper är tyvärr för dåliga för att hjälpa dig på traven med att kompilera Mono för QNap. :(
Däremot finns det nog andra som har gjort detta, exempelvis på Monos eget forum.
Martin | Switch King

Post Reply