Det finns ju en mängd olika möjliga orsaker, men om vi börjar med Demo-miljön, så fungerar inte port 8800 där då Switch King Live använder denna port.
Ansluter du mot demomiljön måste du ansluta mot port 10800. Du bör då först ansluta till demomiljön med Windows-klienten för att försäkra dig om att det inte är någon som har varit inne och skruvat på användarnamnet och bytt user/pass mot något annat (demomiljön är ju delad).
Felsökningsguiden för Android och iPhone gissar jag att du gått igenom, men den finns iaf här:
http://www.switchking.se/sv/faq/42-oevr ... ng-android
Om du har mobilt bredband via Tre (kan också gälla Telia) så kommer du inte att kunna ansluta till servern via din externa IP-adress då Tre spärrar detta. Då är ditt enda alternativ att använda Switch King Live eller att enbart ansluta från ditt interna nätverk via din interna IP-adress (ofta 192.168.X.X).
Om du har andra tjänster på din dator som använder samma port som REST-tjänsten kommer tjänsten att få problem och du kan inte ansluta.
Ett sådant problem kan synas i loggen, som vi ofta efterfrågar när man postar gällande support:
viewtopic.php?f=10&t=20
Att du kan ansluta till exempelvis http://ditt_ip:8800/devices från din dator är inte nödvändigtvis detsamma som att du kan ansluta från din iOS-enhet då en brandvägg på datorn kan se att anropet kommer från den egna datorn och öppna upp anslutningen från datorn men fortfarande spärra från telefonen.
Switch King Live är tänkt för just dessa situationer, där man inte vill/har möjlighet eller kunskap/orkar konfigurera upp anslutningar.
Tips, i ordning:
- Aktivera Switch King Live i Windows-klienten, notera Live ID
- Prova att ansluta iOS-klienterna via Switch King Live och Live ID:t ovan
- Prova demomiljön via port 10800, user/pass
- Prova ansluta via internt IP från iOS-klienten till servern
- Prova att ansluta via externt IP från iOS-klient till servern