Windows 7 - Serverstartsproblem [LÖST]

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
jesperlofgren
2 stars
2 stars

Windows 7 - Serverstartsproblem [LÖST]

Post by jesperlofgren » Thu 18 Oct 2012, 11:15

Hej,

Verkar ha problem att installera servern på en Windows 7 Ultimate-burk... I själ och hjärta är jag egentligen en macanvändare så felet är säkerligen lättlöst för den som känner sig mer berest inom den fönsterrika världen.

Installation av client och server löper på som det ska, inga konstigheter som den signalerar om... Problemet uppstår när jag startar klienten och denne ej hittar servern.. Kollar jag över processer som är igång så finns inte en enda Switch King-process igång, även om jag väljer "Visa processer för alla användare"...

I loggen för Switch King Server står det flera gånger "Level 1) Unable to load DLL 'TelldusCore.dll': The specified module could not be found. (Exception from HRESULT: 0x8007007E)".. Senaste Telldus är installerad och TelldusCore.dll ligger i såväl Telldus-mappen som System32.

Min användare på datorn är administratör.

Finns det någon klar lösning på vad som kan vara problemet?

Tack,
/Jesper
Last edited by jesperlofgren on Fri 19 Oct 2012, 07:21, edited 1 time in total.

jesperlofgren
2 stars
2 stars

Re: Windows 7 - Serverstartsproblem

Post by jesperlofgren » Fri 19 Oct 2012, 07:21

Som mycket annat så självläkte problemet efter ett fyrtiotal omstarter och 120 nya Windows-uppdateringar.

Post Reply