Har inte uppdaterat till sista version SK men har tänkt att uppgradera och köpa en Tellstick Duo.
Ok detta vill jag göra:
Sätta upp en utebrytare som aktiveras med en en trådlös IR så det slår på uteljus när nån kommer upp på tomten.
Sätta upp en högtalare med hundljud inne, så när utomhus IR (samma som ovan som slår på ljusen) aktiveras startar högtalaren med hundljud i 60 sec.
Som jag ser det sätter man upp en IR ute som skickar signal till två olika nexa brytare (en för ljuset och en för" hunden")
Detta vill jag då aktivera i ett scenario som är tex "inte hemma"
MEN det som jag inte helt klurat ut än är att när jag sätter scenario "hemma" så vill jag att inte att hunden ska skälla eller att ljuset ska slås på. DVS alla utslag från utomhus IR ska ignoreras.
Kan Tellstick DUO hantera detta, dvs att allt måste gå via Duo? Och beroende på scenario så aktiveras/ignoreras det med signal från IR?
Aktivera uteljus och skällande hund
-
- 3 stars
Re: Aktivera uteljus och skällande hund
Dette ville jeg løst med EventGhost - gir deg f.eks mulighet til å spille av lydfil fra PC'en når du mottar event fra IR-senderen osv...
-
- Administrator
Re: Aktivera uteljus och skällande hund
Sätt detektorn på 60 sekunder och ta in den som en datakälla i Switch King. Koppla hunden till schema och regel som styrs av detektorns AV/PÅ i kombination med datakällan som signalerar Hemma/Borta.
Eftersom du tar detektorn som datakälla så kan du sedan också fritt konfigurera lampan så att den är tänd längre tid än hunden låter.
Eftersom du tar detektorn som datakälla så kan du sedan också fritt konfigurera lampan så att den är tänd längre tid än hunden låter.
Martin | Switch King