REST anropp, ubuntu
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
Re: REST anropp, ubuntu
Får ingen vidare framgång med Safari heller, men då curl fungerar hoppas jag verkligen att jag kan skicka GET via mobilen när min duttar för NFC kommer..
-
- Administrator
Så länge du kan ange username+password tillsammans med ett http-anrop (eller ange http-headers) så bör det fungera.
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Gissar att du har en Android-mobil eftersom du är Linux-användare. Om det är så ska det fungera om din REST-tjänst fungerar.xepT wrote:Får ingen vidare framgång med Safari heller, men då curl fungerar hoppas jag verkligen att jag kan skicka GET via mobilen när min duttar för NFC kommer..
Jag beskrev hur jag gör (med hjälp av två betalappar) i en annan tråd. Men det är ju inte enda sättet att göra det. Om dina taggar ("duttar") har tillräckligt med minne kan du antagligen lägga in REST-anropet direkt i dom om du bara vill att en sak ska hända.
-
- 2 stars
De är på 716 b så det bör räcka.bunker wrote: Om dina taggar ("duttar") har tillräckligt med minne kan du antagligen lägga in REST-anropet direkt i dom om du bara vill att en sak ska hända.
Får samma svar via Chrome och den vanliga webbläsare på min HTC X One. Men som sagt, HTTP Get funkar kanske annorlunda.
Annars får jag väl bygga ett PHP script server side som tar hand om allt.
-
- Administrator
...eller får vi se om vi kan hitta någon lösning som kan kompensera för den bristfälliga autenticeringsfunktionen i Mono på Linux.xepT wrote:Annars får jag väl bygga ett PHP script server side som tar hand om allt.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Det har vi absolut inget emotMartin wrote:...eller får vi se om vi kan hitta någon lösning som kan kompensera för den bristfälliga autenticeringsfunktionen i Mono på Linux.xepT wrote:Annars får jag väl bygga ett PHP script server side som tar hand om allt.

-
- 2 stars
bunker wrote:Gissar att du har en Android-mobil eftersom du är Linux-användare. Om det är så ska det fungera om din REST-tjänst fungerar.xepT wrote:Får ingen vidare framgång med Safari heller, men då curl fungerar hoppas jag verkligen att jag kan skicka GET via mobilen när min duttar för NFC kommer..
Jag beskrev hur jag gör (med hjälp av två betalappar) i en annan tråd. Men det är ju inte enda sättet att göra det. Om dina taggar ("duttar") har tillräckligt med minne kan du antagligen lägga in REST-anropet direkt i dom om du bara vill att en sak ska hända.
Det var lite det jag var ute efter. Men vela kolla så REST anropen fungerade via webbläsaren innan jag köpte en massa saker.
Fick mina duttar nu, och köpte Tasker (har testat det tidigare) men det går inte.. Har följt din guide, och testat en massa olika sökvägar men icke. Går inte att köra tasken via Tasker. Försöker hitta några loggar, men än så länge får man bara beskedet om att tasken har körts, vilket är förväntat då den inte vet vilket svar den ska få tillbaka.
-
- 2 stars
Spelar det någon roll alls vad jag gör i .conf? Eller är det bara portarna som inte blir berörda då jag startar via terminalen. Funderar på att stänga av auktoriseringen mot REST..Martin wrote:Eftersom du kör via terminalen så behöver du inte ändra portar i konfigurationsfiler (de får ingen effekt) men det bör inte påverka oavsett...
-
- Administrator
Portarna som anges i SwitchKing.exe.config används inte (och hela den sektionen är borttagen i kommande v3.0). Eftersom autenticeringsbiten inte finns implementerad i Mono så har vi blivit tvungna att bygga en workaround i Switch King för att inte öppna upp utan username+pass. Av den anledningen finns det heller inte någon möjlighet att stänga av autenticeringen via konfigurationsfilen.xepT wrote:Spelar det någon roll alls vad jag gör i .conf? Eller är det bara portarna som inte blir berörda då jag startar via terminalen. Funderar på att stänga av auktoriseringen mot REST..
Möjligt att det finns chans att få med att stänga av autenticering om man kommer från vissa nät (exempelvis IP-range som kommer från din operatör) i v3.0.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Man kan inte få med sig autenticeringen via REST anropet ist för basic autentication via url?Martin wrote:Portarna som anges i SwitchKing.exe.config används inte (och hela den sektionen är borttagen i kommande v3.0). Eftersom autenticeringsbiten inte finns implementerad i Mono så har vi blivit tvungna att bygga en workaround i Switch King för att inte öppna upp utan username+pass. Av den anledningen finns det heller inte någon möjlighet att stänga av autenticeringen via konfigurationsfilen.xepT wrote:Spelar det någon roll alls vad jag gör i .conf? Eller är det bara portarna som inte blir berörda då jag startar via terminalen. Funderar på att stänga av auktoriseringen mot REST..
Möjligt att det finns chans att få med att stänga av autenticering om man kommer från vissa nät (exempelvis IP-range som kommer från din operatör) i v3.0.
http://domän.se:port/auth/username&password/devices/ eller liknande? Vet inte om det på något sätt skulle hjälpa till heller.
Får försöka hitta något program på telefonen som klarar av att skicka hela URLen helt enkelt.