Projector screens and blinds
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
Re: Projector screens and blinds
Varför skulle du hållas ansvarig för att du tipsar om en site?
Har du hittat en bra deal så vore det trevligt om du delade med dig så slipper vi andra sitta och gå igenom varenda sida från kina för att hitta något liknande
Har du hittat en bra deal så vore det trevligt om du delade med dig så slipper vi andra sitta och gå igenom varenda sida från kina för att hitta något liknande
-
- 4 stars
Då ger jag ett tips på en sida som heter http://www.bofumotor.comjesplind wrote:Varför skulle du hållas ansvarig för att du tipsar om en site?
Där kan ni kolla om ni är intresserade av dessa motorer och styrningar, fjärrkontroller och mycket annat.

Min kontakt heter Fensey och här kommer e-postadressen sales01@bofumotor.com.
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- 3 stars
Jag tycker det låter bra sonnyboy. Personligen tänker jag vänta tills du utvärderat den du beställt.sonnyboy wrote:Visst kan jag dela med mig. Men om det inte funkar så tar jag inget ansvar för det!
Därför så tänkte jag pröva först om det funkar eller ej.
Det är ju dumt om vi är 20 som köper och sen visar det sig att det inte funkar.
Leverantören vill att man köper 21 st i stöten, men har lovat mig att köpa för en för att testa om det är kompatibelt för tellstick duo.
Om detta lirar så kan vi som är intresserade av detta gå ihop och köpa för att ytterligare få ner kostnaden på frakten om ni skulle vara intresserade!
Jag tycker mig se på hemsidan du länkade till att det finns två olika modeller av fjärrkontroller. Har din kontakt sagt nåt om det är samma protokoll för alla fjärrstyrda motorer eller om det är två olika system?
-
- 3 stars
Jag svarar mig själv. Av bilden på den här sidan att döma verkar det vara samma fjärrkontrollssystem i olika designer.bunker wrote:Jag tycker mig se på hemsidan du länkade till att det finns två olika modeller av fjärrkontroller. Har din kontakt sagt nåt om det är samma protokoll för alla fjärrstyrda motorer eller om det är två olika system?
Jag är definitivt intresserad av ett gruppköp till dessa priser och är god för 3-5 motorer plus lite tillbehör om de fungerar med Hasta eller IKEA Tupplur rullgardiner. Men, jag inväntar fortfarande utvärdering från sonnyboy och ev andra otåliga.
-
- 4 stars
Nu är ordern klar
1 Motor 25 mm
1 Par adaptrar för att montera rörmotorn i röret
1 Ändlock
1 Par monteringsdetaljer för att hänga upp gardinen
1 Rör på 1 meter
1 Fjärr 9 kanaler den kostade endast 56:- bild i inlägget
1 Nätadapter
1 Frakt
Totalt 102 dollar eller 719 kronor
Edit: uppdaterat med frakt & nätadapter

1 Motor 25 mm
1 Par adaptrar för att montera rörmotorn i röret
1 Ändlock
1 Par monteringsdetaljer för att hänga upp gardinen
1 Rör på 1 meter
1 Fjärr 9 kanaler den kostade endast 56:- bild i inlägget
1 Nätadapter
1 Frakt
Totalt 102 dollar eller 719 kronor
Edit: uppdaterat med frakt & nätadapter
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Last edited by sonnyboy on Fri 10 Aug 2012, 13:40, edited 1 time in total.
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- 3 stars
Ska du bygga en egen gardin? Eller ska du köra med en Hasta eller IKEA?sonnyboy wrote:1 Par monteringsdetaljer för att hänga upp gardinen
1 Rör på 1 meter
-
- 4 stars
Jag ska försöka bygga om min IKEATupplur som jag har hemma.bunker wrote:Ska du bygga en egen gardin? Eller ska du köra med en Hasta eller IKEA?
Röret behöver jag inte men fick det med så det e bara att tacka och taemot

Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- 2 stars
Blev inte så stor prisskillnad ändå, om jag läser rätt
Tex DIY kit 3 kostar ju 109 us dollar hos rollertrol! Då får man motor, adapter, Monteringsbyglar, fjärr m 8 kanaler
Plus att dom säger att det är kompatibelt med FRXcom, vilket ju är en stor fördel
Fast frakten var nog 30 dollar dyrare
Dock inget krav på antal man måste köpa
Jag kommer nog beställa ett par tre motorer från Rollertrol
Någon som vill vara med och dela på frakten?
Tex DIY kit 3 kostar ju 109 us dollar hos rollertrol! Då får man motor, adapter, Monteringsbyglar, fjärr m 8 kanaler
Plus att dom säger att det är kompatibelt med FRXcom, vilket ju är en stor fördel
Fast frakten var nog 30 dollar dyrare
Dock inget krav på antal man måste köpa
Jag kommer nog beställa ett par tre motorer från Rollertrol
Någon som vill vara med och dela på frakten?
-
- 3 stars
Jo, men DIY kit 3 är med 1,5 tums diameter och det är väl för stort för Hasta och IKEA som väl är 28 resp 25 mm?
Om du plockar motorn med 1 tum och en fjärr och en nätdel så är man uppe i 172 $US inkl shipping till USA/Canada, ev tillkommer lite mer till Europa. Nästan dubbelt så mycket med andra ord och ungefär lika dyrt som att köpa Hastas kit.
Plus att i sonnys fall kostar varje kit bara ca 50$ om jag tolkat allt rätt och då blir det mycket större besparingar om man beställer flera.
Om du plockar motorn med 1 tum och en fjärr och en nätdel så är man uppe i 172 $US inkl shipping till USA/Canada, ev tillkommer lite mer till Europa. Nästan dubbelt så mycket med andra ord och ungefär lika dyrt som att köpa Hastas kit.
Plus att i sonnys fall kostar varje kit bara ca 50$ om jag tolkat allt rätt och då blir det mycket större besparingar om man beställer flera.
-
- 2 stars
Korrekt, minin är 20 dollar dyrare
Frågan är alltså om Sonny räknat med frakt eller inte (står inte med) i kalkylen ovan där summan blev 107 dollar
Frågan är alltså om Sonny räknat med frakt eller inte (står inte med) i kalkylen ovan där summan blev 107 dollar