TellStick not found i 2.0.4
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
TellStick not found i 2.0.4
Efter att ha uppgraderat till 2.0.4 (Windows Home Server) så får jag efter ett tags körning meddelandet "Tellstick not found" i Telldus Center.
Jag märkte detta genom att Switch King inte längre skickade några signaler till enheterna. Drar jag ur stickan och stoppar i den igen så fungerar det.
Hade inte problemet i 2.0.3.
Mitt rekord tidigare har legat på 60-70 dagar utan problem (och då omstart pga Windows Update). Är det någon annan som känner av liknande problem i 2.0.4?
Jag märkte detta genom att Switch King inte längre skickade några signaler till enheterna. Drar jag ur stickan och stoppar i den igen så fungerar det.
Hade inte problemet i 2.0.3.
Mitt rekord tidigare har legat på 60-70 dagar utan problem (och då omstart pga Windows Update). Är det någon annan som känner av liknande problem i 2.0.4?
Martin | Switch King
-
- 4 stars
Re: TellStick not found i 2.0.4
jag kör också whs och 2.0.4. Har inte upplevt detta (ännu). Kör dock inte TC så ofta...
//Peter
//Peter
-
- Administrator
Att jag körde TC var dock bara för att se om det fungerade att skicka därigenom. Jag trodde att det var Switch King som var boven men när jag körde genom TC så fick jag felmeddelande om stickan och förstod var problemet låg...Rhodin wrote:Kör dock inte TC så ofta...
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Jag har inte haft några sådan problem än så länge.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Windows 7 Professional 64-bit, SK Server 3.2.0.2 (DB 2.5.5), SK Client 3.1.0.1
Windows 7 Professional 64-bit, SK Server 3.2.0.2 (DB 2.5.5), SK Client 3.1.0.1
-
- 5 stars
Pratar vi timmar eller dagar innan det blir fel för dig?Martin wrote:efter ett tags körning meddelandet "Tellstick not found" i Telldus Center.
-
- Administrator
Ca en dag... Men två dagar i följd. Har Windows Update samt USB-förlängare som eventuella bovar i dramat men eftersom det funkat tidigare utan problem så blir man fundersam 

Martin | Switch King
-
- 2 stars
Jag antar att du bootat om servern efter att du installerat Telldusdrivarna, jag hade problem med att det funkade att "tända" enheten, eller att "släcka" beroende på vilket läge den var i.
Tog jag ur tellsticken och satte i den på nytt, så funkade det en eller två gånger, sedan samma sak igen. Efter en reboot av servern så funkar det som det skall.
Tog jag ur tellsticken och satte i den på nytt, så funkade det en eller två gånger, sedan samma sak igen. Efter en reboot av servern så funkar det som det skall.
-
- 4 stars
Jag har också haft en skum incident sista tiden. SK fick felvärden på alla datakällor (via msure) och när jag kontrollerade WHS servern så gick den som sirap. Inget i loggarna. Efter omstart fungerar det igen (än så länge=3 dgr)
Min WHS har gått som tåget hur länge som helst. Den enda förändring (jag minns) är SK 0.9.1 samt tellstick driver 2.0.4 (och ev någon automatisk windows update)
Som min gamla lärarinna sa när man glömt att göra läxan - 1 gång är ingen gång men 2 gånger är 1 gång för mycket... Så jag får avvakta och se om felet återkommer.
/Peter
Min WHS har gått som tåget hur länge som helst. Den enda förändring (jag minns) är SK 0.9.1 samt tellstick driver 2.0.4 (och ev någon automatisk windows update)
Som min gamla lärarinna sa när man glömt att göra läxan - 1 gång är ingen gång men 2 gånger är 1 gång för mycket... Så jag får avvakta och se om felet återkommer.
/Peter
-
- Administrator
Jag har märkt två processer som ibland skenar. Den ena är MSure (sällan) och den andra är en WHS-tjänst. Kommer inte ihåg namnet dock, men det är ju lätt att se när man loggar in via Remote Desktop och kollar CPU-last 

Martin | Switch King