Gruppschema kopplat till regel = schemats tidslinje (På/Av etc) anger när enheterna KAN vara igång. OM enheterna är igång avgörs om regeln du satt är uppfylld eller ej.Frena wrote:I mitt fall handlar det om ett antal förstärkare till respektive rum som jag vill enbart skall kunna vara igång när jag är hemma. Lägger man alltså ett gruppschema som är "ON" alla dagar fr 00:00 kopplat till datakälla "Larm=AV"? Innebär det inte att de går igång varje natt kl 00:00? Om jag förstått gruppschema rätt så är det alltså tiden enheterna överhuvudtaget tillåts vara igång. Stämmer det?
Notera att om du har ett gruppschema som säger "On 08:00" och "Off 16:00" så kan det bli så att regeln uppfylls först 09:00 och att den slutar uppfyllas 15:00. I detta fall går enheten igång 09:00 och stängs av 15:00.
Även om du alltså bara har ett "On" och ett "Off" (eller som i ditt fall - enbart ett "On") så kan enheten slås på eller av flera gånger under den "giltiga tiden" - allt beroende på om regeln är uppfylld eller ej.