Stöd för RFXtrx?
-
- 2 stars
Re: Stöd för RFXtrx?
Jo, du har rätt, SwitchKing är så klart den bästa programvaran för det ändamålet. Intill dess att SK får stöd för RFXtrx, kör jag med en vanlig Tellstick i SK för att styra alla lampor etc, och RFXtrx i EventGhost för att ta emot temp, vind etc. dessa värden kan ju sedan användas som datakällor i SK. Det bästa av bägge världar!
Jag förstår inte riktigt vad du menar med den tar emot all input från PC:n. Har du fler plugins laddade i EG än RFXtrx? Du har också en kryssruta längst ner till vänster, där du filtrerar bort alla events som du inte brukar från logfönstret.
Känner heller inte igen att det skulle vara instabilt. Jag kör EG på alla mina 10 maskiner sedan många år och har aldrig råkat ut för någon krasch eller hängning.
PM:a mig gärna om vill ha hjälp att få det till.
Jag förstår inte riktigt vad du menar med den tar emot all input från PC:n. Har du fler plugins laddade i EG än RFXtrx? Du har också en kryssruta längst ner till vänster, där du filtrerar bort alla events som du inte brukar från logfönstret.
Känner heller inte igen att det skulle vara instabilt. Jag kör EG på alla mina 10 maskiner sedan många år och har aldrig råkat ut för någon krasch eller hängning.
PM:a mig gärna om vill ha hjälp att få det till.
-
- 3 stars
Sv: Re: Stöd för RFXtrx?
+1 för rfxtrx
Verkar läsa alla sändare jag har men jag tycker eventghost e svårt.
Vore mycket trevligare med stöd direk i switchking.
Martin
Martin
-
- 4 stars
Re: Sv: Re: Stöd för RFXtrx?
+1kivimart wrote:+1 för rfxtrx
Martin
-
- 2 stars
Word! Jeg kan også gjerne betale for en plugin etc. for å få denne til å fungere med switch king! Begynner å gi opp duo...fjarle wrote:Jeg har ventet på en Tellstick Duo i lange tider. Avbestilte og bestilte RFXtrx i stedet, men den har ikke fullgod støtte noe sted ennå, så det ser ut til at jeg er stuck med den vanlige Tellstick-en min en stund til. Trenger en løsning som fungerer og helst en som ikke koster >300$+ alla homeseer (hva er det egentlig de driver med til den prisen?). Betaler gjerne for SwitchKing og eventuell ekstra kostnad for RFXtrx-plugin hvis det dukker opp
-
- 4 stars
Taget från telldus forumPABben wrote:Word! Jeg kan også gjerne betale for en plugin etc. for å få denne til å fungere med switch king! Begynner å gi opp duo...fjarle wrote:Jeg har ventet på en Tellstick Duo i lange tider. Avbestilte og bestilte RFXtrx i stedet, men den har ikke fullgod støtte noe sted ennå, så det ser ut til at jeg er stuck med den vanlige Tellstick-en min en stund til. Trenger en løsning som fungerer og helst en som ikke koster >300$+ alla homeseer (hva er det egentlig de driver med til den prisen?). Betaler gjerne for SwitchKing og eventuell ekstra kostnad for RFXtrx-plugin hvis det dukker opp
With this said, according to the latest information, TellStick Duo will be shipped on or before June 5th. Then allow for some shipping time, but no additional programming by us is required for TellStick Duo.
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
-
- 2 stars
Telldus.se (under produktet tellstick duo) sier følgende:
Note regarding delivery
Currently we have no delivery date for this product, due to production delays. No delivery dates are confirmed by us at this point.
Note regarding delivery
Currently we have no delivery date for this product, due to production delays. No delivery dates are confirmed by us at this point.
-
- Administrator
Får även jag skriva +1? 
RFXtrx är en intressant produkt och vi har själva lagt beslag på två av dessa enheter för test och utvärdering.
Dock är produkten väldigt "rå" i sitt utförande. Det finns inga API:er eller SDK till produkten även om dess protokoll är väldokumenterat. Kommunikation med enheten sker direkt mot serieporten (via USB). Det gör att det innebär mycket jobb för att få till stöd för produkten i tredjepartsprodukter.
Att få till lyssnardelen är inte så svårt (det finns en intern labbvariant av Switch King som kan ta emot signaler), men sändardelen är värre. Som Switch King-användare vill man inte behöva hålla reda på de "bits & bytes" som krävs för att konfigurera upp en enhet vilket gör att Switch King måste erbjuda ett lättarbetat gränssnitt för att lägga till, ta bort och förändra enheter. Det jobbet är omfattande (...antalet enheter som stöds av RFXtrx är stort)...
Produkten i sig är dock - som sagt - intressant, och erbjuder spännande möjligheter. Det är inget fel på vår vilja - däremot vår tid och därmed möjlighet, och det är dessa två faktorer som avgör vilka funktioner vi implementerar i Switch King.
Kommande version av Switch King har ett omfattande batteri av funktioner, justeringar etc (som kan följas på BugNet under "Next Server Release", "Next Major Release" och "Next Client Release" - http://bugnet.switchking.se/Projects/Roadmap.aspx?pid=1) så vi har en del att pyssla med.
Åsikterna är dock noterade och om det nu skulle vara så att någon sitter med både RFXtrx och Telldus så kan det alltid vara bra att ha er som bollplank framöver

RFXtrx är en intressant produkt och vi har själva lagt beslag på två av dessa enheter för test och utvärdering.
Dock är produkten väldigt "rå" i sitt utförande. Det finns inga API:er eller SDK till produkten även om dess protokoll är väldokumenterat. Kommunikation med enheten sker direkt mot serieporten (via USB). Det gör att det innebär mycket jobb för att få till stöd för produkten i tredjepartsprodukter.
Att få till lyssnardelen är inte så svårt (det finns en intern labbvariant av Switch King som kan ta emot signaler), men sändardelen är värre. Som Switch King-användare vill man inte behöva hålla reda på de "bits & bytes" som krävs för att konfigurera upp en enhet vilket gör att Switch King måste erbjuda ett lättarbetat gränssnitt för att lägga till, ta bort och förändra enheter. Det jobbet är omfattande (...antalet enheter som stöds av RFXtrx är stort)...
Produkten i sig är dock - som sagt - intressant, och erbjuder spännande möjligheter. Det är inget fel på vår vilja - däremot vår tid och därmed möjlighet, och det är dessa två faktorer som avgör vilka funktioner vi implementerar i Switch King.
Kommande version av Switch King har ett omfattande batteri av funktioner, justeringar etc (som kan följas på BugNet under "Next Server Release", "Next Major Release" och "Next Client Release" - http://bugnet.switchking.se/Projects/Roadmap.aspx?pid=1) så vi har en del att pyssla med.
Åsikterna är dock noterade och om det nu skulle vara så att någon sitter med både RFXtrx och Telldus så kan det alltid vara bra att ha er som bollplank framöver

Martin | Switch King
-
- 3 stars
Då jag använder rfxtrx för att ta emot signaler och tellstick för att skicka så vore det kul att vara beta testare av den interna labbvariant av Switch King.
Martin
Martin
-
- 3 stars
+1
Jag kommer nog inhandla en RFXtrx då jag har stora problem med mottagningsfunktionaliteten i tellsticken. Så jag är gärna med och tester i så fall.
Jag kommer nog inhandla en RFXtrx då jag har stora problem med mottagningsfunktionaliteten i tellsticken. Så jag är gärna med och tester i så fall.
-
- 4 stars
Jag med!fabz wrote:+1