Switchkingklient som webbapp?

Allmänna frågor och synpunkter.
Tändarn
1 star
1 star

Re: Switchkingklient som webbapp?

Post by Tändarn » Wed 23 May 2012, 23:07

Har du en fast ip adress hemma så är det en fördel. Gå in i
Kontrollpanel nätverk och delningscenter välj ändra inställningar
För nätverkskort, tryck ner alt tangenten och välj arkiv och sedan ny
Inkommande anslutning och följ guiden. När detta är klart får man konfa telefonens
VPN Anslutning. Gå till inställningar VPN och lägg till ny VPN Konfiguration
välj PPTP i beskrivning kan du skriva vad som helst, Server skriver du in din
ip-adress om du har en fast ip från din inet leverantör. Annars blir det att köra
dyndns. Konto skriver du in det användarnamn du angav i anslutnings guiden i win7
burken och likadant med lösen. Sätt statisk ip- adress på win7 burken för att sedan kunna
Göra en port forward till win7 burken (port 1723 som är det VPN går på) nu kommer du åt servern via ex 3G eller om du sitter på något annat nätverk ex jobbets. Vill du bara testa i
Det lokala nätverket så kan du bara skriva i VPN konfigurationen Server i Telefonen ip numret
Till win7 burken som du kör switchking servern i. Nu är det bara att starta switch king appen
i telefon och du kommer åt att se dina enheter och datakällor precis som vanligt. Nä nu orkar jag inte skriva något mer Jobbigt att skriva på iphonen.

Kjellberg
3 stars
3 stars

Post by Kjellberg » Thu 24 May 2012, 07:44

Tändarn wrote:Har du en fast ip adress hemma så är det en fördel. Gå in i
Kontrollpanel nätverk och delningscenter välj ändra inställningar
För nätverkskort, tryck ner alt tangenten och välj arkiv och sedan ny
Inkommande anslutning och följ guiden. När detta är klart får man konfa telefonens
VPN Anslutning. Gå till inställningar VPN och lägg till ny VPN Konfiguration
välj PPTP i beskrivning kan du skriva vad som helst, Server skriver du in din
ip-adress om du har en fast ip från din inet leverantör. Annars blir det att köra
dyndns. Konto skriver du in det användarnamn du angav i anslutnings guiden i win7
burken och likadant med lösen. Sätt statisk ip- adress på win7 burken för att sedan kunna
Göra en port forward till win7 burken (port 1723 som är det VPN går på) nu kommer du åt servern via ex 3G eller om du sitter på något annat nätverk ex jobbets. Vill du bara testa i
Det lokala nätverket så kan du bara skriva i VPN konfigurationen Server i Telefonen ip numret
Till win7 burken som du kör switchking servern i. Nu är det bara att starta switch king appen
i telefon och du kommer åt att se dina enheter och datakällor precis som vanligt. Nä nu orkar jag inte skriva något mer Jobbigt att skriva på iphonen.
Förstår fortfarande inte syftet med alla moment som du angivit ovan???? :help:
Om man vill komma åt servern med appen utifrån så kan man ju med fördel bara öppna port 8800 eller köra live... eller menar du något annat?

Mvh
Fredrik
Tellstick duo, Switchking, Abell Security, EMC, WMR200.
Synology DS716+II
http://bote.se:8080 Powerd by EMC
http://bote.se/vader (WMR200) powerd by Cumulus MX

Tändarn
1 star
1 star

Post by Tändarn » Sat 26 May 2012, 20:02

Förstår precis vad du menar. Jag borde nog försöka bättra på min läsförståelse eller läsa mer ordentligt och framförallt inte så sent på kvällen :D . Men det blev ju i alla fall en liten guide hur man sätter upp en VPN Tunnel mot en win7. Ber tusen gånger om ursäkt.

Mvh
Patrik

Kjellberg
3 stars
3 stars

Post by Kjellberg » Sat 26 May 2012, 20:31

Tändarn wrote:Förstår precis vad du menar. Jag borde nog försöka bättra på min läsförståelse eller läsa mer ordentligt och framförallt inte så sent på kvällen :D . Men det blev ju i alla fall en liten guide hur man sätter upp en VPN Tunnel mot en win7. Ber tusen gånger om ursäkt.

Mvh
Patrik
Ha ha ja det är ju inga fel... :lol:

//Kjellberg
Synology DS716+II

bunker
3 stars
3 stars

Post by bunker » Sun 27 May 2012, 21:08

tomas wrote:I dagsläget finns inga planer på en webbversion av klienten. Det hade varit fint, men innebär för mycket jobb.

Vi håller på lite med en ny webblösning "på sidan" och det är möjligt att man skulle kunna lägga in viss konfigurering i den. Är det något speciellt som är önskvärt att kunna konfigurera via webben isåfall?
Länge sen frågan ställdes nu men

en sak jag skulle vilja se från en Webb-klient eller iOs/Android-klient för all del är att spara aktuellt tillstånd som ett nytt scenario och bara behöva ange ett namn för det. Om jag har två lampor på, en dimmad 50%, 3 manuellt av och resten enligt schema just nu skulle alltså detta bli scenariot. Jag tror det skulle bli mycket användarvänligt att kunna skapa ett scenario från hur det faktiskt är tänt i belysningen just nu :-)

andersgreen
3 stars
3 stars

Post by andersgreen » Tue 29 May 2012, 06:53

Fördelen med att ha en webklient som är precis som fulla klienten är det lätt går att gör egna anpassningar om man exempelvis vill ha in andra applikationer i sidan. Som elförbrukning etc.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Windows 7, Eventghost, Android, Ipad, IPhone, 8 sändare, 18 mottagare, 3 givare
Tellstick Duo, FW5
Sw Klient 2.0.3
Sw server 2.0.3

Kjellberg
3 stars
3 stars

Post by Kjellberg » Tue 29 May 2012, 07:04

andersgreen wrote:Fördelen med att ha en webklient som är precis som fulla klienten är det lätt går att gör egna anpassningar om man exempelvis vill ha in andra applikationer i sidan. Som elförbrukning etc.
:clap:
Synology DS716+II

Post Reply