Är det möjligt att få Switch King och Telldus Center att fungera parallellt?
Jag har testat det mesta men får inte enheter att fungera i båda samtidigt. Väljer jag att köra shared devices så kan jag inte hantera enheter i Telldus Center.
Jag kör Win7 64 Home Premium, Telldus Center 2.0.4 och Switch King 0.9.
Hur gör man för att inte köra shared devices i Switch King? Har letat efter konfigurering för det men har inte hittat något.
Fråga ang. Shared Devices
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Fråga ang. Shared Devices
Det går att köra Switch King med Telldus Center och samtidigt använda Shared Devices.
Kruxet är att du (med Shared Devices) måste högerklicka på Telldus Center i startmenyn och välja "Kör som administratör" ("Run as administrator").
Om du inte vill använda Shared Devices så måste du gå in i "Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster" och leta upp de fyra tjänster som Switch King använder. Sätt därefter dessa att köra med ditt användarnamn och ditt lösenord.
Då kan de nå de enheter som finns knuten till din Windows-användare.
Om du dessutom har låtit Switch King byta till Shared Devices så måste du gå in i registret under "HKEY_LOCAL_MACHINE - Software - Wow6432Node - Telldus - Devices" och ändra "SharedDevices" till "0".
Kruxet är att du (med Shared Devices) måste högerklicka på Telldus Center i startmenyn och välja "Kör som administratör" ("Run as administrator").
Om du inte vill använda Shared Devices så måste du gå in i "Kontrollpanelen - Administrationsverktyg - Tjänster" och leta upp de fyra tjänster som Switch King använder. Sätt därefter dessa att köra med ditt användarnamn och ditt lösenord.
Då kan de nå de enheter som finns knuten till din Windows-användare.
Om du dessutom har låtit Switch King byta till Shared Devices så måste du gå in i registret under "HKEY_LOCAL_MACHINE - Software - Wow6432Node - Telldus - Devices" och ändra "SharedDevices" till "0".
Martin | Switch King
-
- 1 star
Tack för snabbt svar.
Det fungerade fint att köra Switch King tjänsterna på en användare. Enheterna syns nu i både Switch King och Telldus Center.
Är det möjligt att få bort dialogen som visas vid uppstart av Switch King klienten, den som frågar om Shared Devices?
Det fungerade fint att köra Switch King tjänsterna på en användare. Enheterna syns nu i både Switch King och Telldus Center.
Är det möjligt att få bort dialogen som visas vid uppstart av Switch King klienten, den som frågar om Shared Devices?
-
- Administrator
Jag tror att du är ganska ensam om att köra med Shared Devices, men jag hade tänkt se över hanteringen av Private/Shared Devices till nästa version med iallafall bättre information till användaren.
Tomas | Switch King