En liten fundering,
Jag har kört en ledlampa med gradvis tändning via en dimmer som wakeup light på morgonen men har även kryssat i att den ska sluta när solen är uppe.
Men det som händer nu är att den inte går alla steg utan den startar på 10% tänd och upp till 30% sen stänger den för att solen "gått upp"
Men det känns som att vid det tillfället att det "sammafaller" så skulle hela förfarandet stänga.
Och det borde gå att sätta upp ett senario som ska hålla koll på detta men hade det gått att göra en speciell inställning som dels sköter upptändingen och dels går att välja om den ska bry sig om den riktiga solen?
wakeup light
-
- Administrator
Re: wakeup light
Enklaste är väl att sätta en offset på enheten så att soluppgången "fördröjs".
Martin | Switch King
-
- 3 stars
fast då kommer väl lampan ändå tändas och det känns inte så bra när solen lyser in i rummet
-
- Administrator
Är inte riktigt med på vad du vill uppnå. Använder du pluginen för detta, eller vanliga scheman?
Vad vill du ska hända när solen gått upp? Om du har använt scheman till detta, och den stannar på 30% så rimmar det med hur schemat är konfigurerat.
Vill du att den ska gå hela vägen från 0-100 även om solens uppgång blir precis "mitt i"?
Vad vill du ska hända när solen gått upp? Om du har använt scheman till detta, och den stannar på 30% så rimmar det med hur schemat är konfigurerat.
Vill du att den ska gå hela vägen från 0-100 även om solens uppgång blir precis "mitt i"?
Martin | Switch King
-
- 3 stars
var hittar jag pluginet?
-
- Administrator
Sedan ett par versioner tillbaka skeppas alla pluginer med i installationspaketet.Alexn72 wrote:var hittar jag pluginet?
Just WakeUpLight finns i Switch Kings installationskatalog (server) under \Repositories\Plugins\Bin\WakeUpLightPlugin.
Martin | Switch King