Skulle man inte kunna nyttja iPaden bättre för Switch King så att det är mer eller mindre en fullfjädrad klient för att administrera enheter och scheman?
Jag saknar dessutom en funktion för att starta om alla Switch King service:ar med ett klick på paddan eller i telefonen. Eftersom de ofta behöver startas om då datakällor slutar trigga scheman.
Önskemål: iPad funktionalitet
-
- 2 stars
-
- Administrator
Re: Önskemål: iPad funktionalitet
Vi vill helst hålla iPad/iPhone-appen så "ren" som möjligt. Oftast administrerar man sina enheter relativt sällan och det finns en del nackdelar med att lägga in denna typ av funktionalitet i en app. Dels skulle det krävas ganska mycket tid för att utveckla denna typ av funktionalitet i mobila klienter (det skulle exempelvis vara svårt att inte ge Android-plattformen samma funktionalitet) och dels skulle det krävas mycket tid för att underhålla appen när den väl är släppt. När ny funktionalitet lades till i Windows-klienten skulle i princip iOS/Android-appen också behöva uppdateras och hållas "i fas".
Eftersom tiden är begränsad så lägger vi därför hellre den tiden på att utveckla ny funktionalitet i Switch King Server/Windows-klient.
...däremot är det inte omöjligt att det kommer ytterligare funktionalitet i iOS/Android-apparna framöver, men då kommer det inte att gälla administrationsfunktioner för enheter/scheman/etc...
(flyttade tråd från Support -> Allmänt)
Eftersom tiden är begränsad så lägger vi därför hellre den tiden på att utveckla ny funktionalitet i Switch King Server/Windows-klient.
...däremot är det inte omöjligt att det kommer ytterligare funktionalitet i iOS/Android-apparna framöver, men då kommer det inte att gälla administrationsfunktioner för enheter/scheman/etc...
(flyttade tråd från Support -> Allmänt)
Martin | Switch King
-
- Administrator
När det gäller funktioner som dessa så är det egentligen fel väg att gå. Istället för att starta om tjänster så bör drivrutinerna bli så pass bra att omstart av tjänster inte krävs. Förhoppningsvis är detta ett övergående problem.Micke N wrote:Jag saknar dessutom en funktion för att starta om alla Switch King service:ar med ett klick på paddan eller i telefonen. Eftersom de ofta behöver startas om då datakällor slutar trigga scheman.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Håller med om att det är ett sätt att lösa symptomen och inte problemkällan, men när soffan brinner ställer man sig inte och funderar på varför det brinner.....man släcker elden. 
Jag fick uppfattning av tidigare inlägg att det inte fanns någon lösning på problemet. Har ni några leads så är jag helt för fixning av källan.

Jag fick uppfattning av tidigare inlägg att det inte fanns någon lösning på problemet. Har ni några leads så är jag helt för fixning av källan.
-
- Administrator
Håller med, till viss del... Om det hade varit ett problem som det inte jobbas med aktivt från Telldus sida så hade jag varit av samma uppfattning. Dock gör man insatser från det hållet (vilket är rätt) och då vår tid är begränsad så väljer vi hellre att lägga exempelvis 20h på förbättring och ny funktionalitet i Switch King än att försöka släcka elden i soffan med handsläckare samtidigt som någon annan är på väg fram med brandbilenMicke N wrote:Håller med om att det är ett sätt att lösa symptomen och inte problemkällan, men när soffan brinner ställer man sig inte och funderar på varför det brinner.....man släcker elden.

Martin | Switch King
-
- 2 stars
Helt rätt.