Trådlös fukt/temp sensor
-
- Administrator
Re: Trådlös fukt/temp sensor
FYI... 2.0.3.7 är kodmässigt identisk med 2.0.3.8 som finns släppt nu. Det är enbart några textändringar i kommentarer i kod etc som skiljer.
Inget behov av att gå till 2.0.3.8 för din del alltså...
Inget behov av att gå till 2.0.3.8 för din del alltså...
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Finns det ingen vettig sensor som fungerar ännu??? (likt UPM varianten)
Anledningen till att man skaffade DUO var för min del att kunna ta in temp och fukt.
Hoppas stöd för någon vettig "extrasensor" för temp och fukt kommer igång. Annars går jag nog tillbaka till enbart Stick och TelldusCenter..
Anledningen till att man skaffade DUO var för min del att kunna ta in temp och fukt.
Hoppas stöd för någon vettig "extrasensor" för temp och fukt kommer igång. Annars går jag nog tillbaka till enbart Stick och TelldusCenter..
-
- 3 stars
Men Clas Ohlsons 36-1797 UPM-mojäng fungerar ju nu, och den är väl rätt vettig?
Server 3.2.1.0 (databas 2.5.5) på Win7; klient 3.1.0.0
-
- 2 stars
Ja den fungerar, men räckvidden är urkass, fungerar bara för mig om den finns i samma rum som Duo'n..svartöra wrote:Men Clas Ohlsons 36-1797 UPM-mojäng fungerar ju nu, och den är väl rätt vettig?
-
- 2 stars
För mig räcker den bara en halv meter 

-
- 2 stars
Trådlös fukt/temp sensor
Konstigt att det inte fungerar för er med UPM-termometern! Jag har som sagt 6 st som fungerar utmärkt genom både stenväggar o träbjälklag.
Vet inte vilken batch av Duon jag har men köpte den i november har jag för mig. Termometrarna är både nya och några som är 4-5 år gamla.
Försök felsöka genom att se över om det finns andra trådlösa system som kanske stör. Anslut Duon till bärbar dator om möjligt och prova från olika platser i huset.
Vet inte vilken batch av Duon jag har men köpte den i november har jag för mig. Termometrarna är både nya och några som är 4-5 år gamla.
Försök felsöka genom att se över om det finns andra trådlösa system som kanske stör. Anslut Duon till bärbar dator om möjligt och prova från olika platser i huset.
-
- 3 stars
Jag tror det är ett kompabilitets problem med tellstick. Jag har tre såna givare nyss ditsatt på min ackumulatortank nere i källaren. En nyinköpt som fungenade direkt, en gammal som jag fick vrida och vända jättemycket på innan den nådde upp. Och sist men inte minst ytterligare en nyinköpt som jag krånglat runt med utan att lyckats få den att nå upp från källaren.
Det anmärkningsvärda är att väderstationen från CO visar dessa helt problemfritt, därav känns det som att antennen på väderstationen är bättre anpassad än den på duon.
Min teori iallafall.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Det anmärkningsvärda är att väderstationen från CO visar dessa helt problemfritt, därav känns det som att antennen på väderstationen är bättre anpassad än den på duon.
Min teori iallafall.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
-
- 3 stars
Konstigt att vissa fungerar och inte andra? Mina fyra fungerar utan problem. Räckvidden är i och för sig inte imponerande men verkar vara samma som för den matchande väderstationen, dvs en trä/gipsvägg eller två fixar de. Den på vinden och den i krypgrunden hörs till köket, men inte den i sovrummet.
-
- 2 stars
Hmm ja väldigt märkligt. Mina två givare är inköpta förra veckan och Duo'n är en batch 1..
-
- 3 stars
Trådlöst är jobbigt när det inte fungerar.. då blir det tröstlöst.. mina givare är cirka tre år gamla och duon är också batch 1. Jag bor i ett villaområde men tror det är ganska störningsfritt. Det enda jag har problem med är nexas ir-detektor som sitter på garageväggen. Den verkar ganska opålitlig - by design eller pga att den ska ta sig genom ytterväggen har jag inte insett.
Det vore ju inte dumt med en "debug-mod" i duon där den på något vis dumpar upp allt den ser, meningsfullt eller inte, så kunde man kanske se ett livstecken från de sensorerna som sitter längst bort.
Det vore ju inte dumt med en "debug-mod" i duon där den på något vis dumpar upp allt den ser, meningsfullt eller inte, så kunde man kanske se ett livstecken från de sensorerna som sitter längst bort.