Tjänster beroenden

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Eazy
1 star
1 star

Tjänster beroenden

Post by Eazy » Fri 20 Jan 2012, 11:11

Hej!
Får inte alla Switch Kings tjänster att starta upp per automatik när jag startar datorn. Jag måste manuellt gå in och starta upp dem. Den enda som startas automatiskt är "SwitchKing Framwork Service". Resterande Switch King tjänster startas inte, eller är det så att de kanske inte ska startas automatiskt? Alla Switch Kings tjänster är inställda på att starta automatiskt.

Jag har tweakat bort en del tjänster innan jag installerade Switch King, så jag undrar om jag kan ha stängt av någon av Windows tjänster som Switch King är beroende av.

Martin
Administrator
Administrator

Re: Tjänster beroenden

Post by Martin » Fri 20 Jan 2012, 11:31

Om du kan starta tjänsterna manuellt så är det inte problem med saknade beroenden. Snarare isf att ett beroende (exempelvis nätverk) inte har kommit upp i tid. Om du har Win Vista/Win 7/Win 2008 så kan du sätta tjänsterna i "Delayed start" för att ge andra tjänster tid att hinna upp innan Switch King startas.
Jag tror att grundinställningen är att Switch King har 30 sekunder på sig att starta...
Martin | Switch King

Eazy
1 star
1 star

Re: Tjänster beroenden

Post by Eazy » Sat 21 Jan 2012, 11:50

Funkade fint. Satte alla Switch Kings tjänster på Automatisk (förskjuten start).
Tack för hjälpen!

Post Reply