Hej!
Någon som fått Proove dimbar fjärrströmbrytare att funka, 99kr på Kjell? Hittade den även på NetOnNet efter lite sökning, vilket tyvärr via artikelnummer ledde mig till Telldus forum... Antar att det är kört eller? Jag kan få den att ta programmering, men fick den inte att slå på/av eller dimma, antar att jag behöver sätta den till på/av när jag kommer hem... Men det är ju alls inte lika kul!
Ifall det nu är kört - finns det någon billigare absolutdimmermottagare än Nexas från Kjell eller Clas Ohlson?
/Victor
Prove dimbar fjärrströmbrytare
-
- Administrator
Re: Prove dimbar fjärrströmbrytare
Jag har samma brytare och har inte heller fått den att fungera. Just nu ligger den i en låda 
Någon?

Någon?

Martin | Switch King
-
- 3 stars
Jag är inte hemma just nu så jag kan inte testa, men i Telldus-tråden står att den funkar om man sätter den till Prove Av/På. Funkar inte det heller? Dessutom står att den bara funkar med jämna koder 
Hursomhelst - jag kunde få den att reagera på programmering, så jag skulle gissa att av/på kommer funka fint iaf för mig. Men som sagt, inte alls lika kul!
/Victor

Hursomhelst - jag kunde få den att reagera på programmering, så jag skulle gissa att av/på kommer funka fint iaf för mig. Men som sagt, inte alls lika kul!
/Victor
-
- Administrator
Exakt... Då hade man kunnat köpa 3st "Anslut" på Jula för 99,- (de är ju dessutom snarlika)SweVictor wrote:Men som sagt, inte alls lika kul!

Jag labbade lite med den när jag köpte den, men eftersom målet var just dimbar mottagare så åkte den i lådan tills vidare. On/Off har jag för mig fungerade, men det börjar bli några brytare i högen nu. De tenderar att bli fler för varje iteration av Switch King-utveckling...

Martin | Switch King
-
- 3 stars
Svaret som vi fick på Telldus forum, ang. Jula/Anslut (som troligen är samma) var att den inte stödjer absolut dimmnivåer.
Med andra ord, det funkar med on/off, men dimma får man göra med dubbla on och då är det ju kört att styra med Telldus/SwitchKing...
Med andra ord, det funkar med on/off, men dimma får man göra med dubbla on och då är det ju kört att styra med Telldus/SwitchKing...