Hej!
Hittar ingen som verkar ha samma problem så antagligen har jag missat nått fundamentalt...
Jag har en fjärrstyrd självlärande lampa (Nexa LDR-911) och en fjärrstyrande strömbrytare (Nexa WST-512) som jag försöker att styra lampan med via Switch King men lyckas inte... Jag har lagt till lampan som en device och kan styra den på och av direkt ifrån switch king och jag har lagt till strömbrytaren som en datakälla och när jag trycker på strömbrytaren så ändras datakällan från på till av och tvärt om. Därefter la jag till en Group Schedule utan events, la till en Rule med strömbrytaren som datakälla och regeln Equals to On och sedan kryssade jag i lampan under Linked Devices och satte lampan på By Schedule, men när jag trycker på strömbrytaren tänds inte lampan... vad har jag missat? Går det att se om en regel eller group schedule triggas så att det går att debugga var nånstans felet ligger?
All hjälp mottages tacksamt!
/Johan
Styra lampa med strömbrytare via Switch King
-
- 1 star
-
- Administrator
Re: Styra lampa med strömbrytare via Switch King
Regelstyrda gruppscheman i Switch King definierar när en enhet kan vara tänd. Om du inte har vare sig till- eller frånslag kopplat till en enhet så kommer den alltid att vara släckt; det finns då ingen tillåten period som enheten får vara tänd...
Det räcker om du skapar ett enda tillslag ("På") i ditt gruppschema som du har kopplat till enheten för att det ska fungera. Det innebär att enheten alltid har tillåtelse att vara tänd under förutsättning att regeln är uppfylld.
Det räcker om du skapar ett enda tillslag ("På") i ditt gruppschema som du har kopplat till enheten för att det ska fungera. Det innebär att enheten alltid har tillåtelse att vara tänd under förutsättning att regeln är uppfylld.
Martin | Switch King
-
- 1 star
Haha, tänk så enkelt det kan vara ibland, har suttit ett antal timmar med detta, nu funkar det! 
Tack så mycket för hjälpen!
/Johan

Tack så mycket för hjälpen!
/Johan
-
- 1 star
När jag ändå är här... är det här det rätta sättet att göra det på, med group schedule, eller finns det nått enklare sätt att göra det om man bara vill kunna tända en lampa med en strömbrytare via switch king?
-
- 4 stars
Nej, det är så man gör. Jag brukar sätta på tiden till 00:00:00 för att markerar att det är "direkt" styrt av regeln.leiermann wrote:När jag ändå är här... är det här det rätta sättet att göra det på, med group schedule, eller finns det nått enklare sätt att göra det om man bara vill kunna tända en lampa med en strömbrytare via switch king?
Men du kan ju koppla detta gruppschema till andra enheter.
-
- 1 star
Ok, kanon! Ville bara dubbelkolla.
Bra ide det där med 00:00:00!
Structure is key!
Bra ide det där med 00:00:00!