Anslutningsproblem

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
sofiamagdalena
1 star
1 star
Posts: 5
Joined: Tue 08 Nov 2011, 18:24

Re: Anslutningsproblem

Post by sofiamagdalena » Sun 20 Nov 2011, 18:04

Har följt anvisningarna och nu ser loggen ut så här:
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Anslutningsproblem

Post by Martin » Sun 20 Nov 2011, 19:49

Det saknas fortfarande information om version etc i loggfilen. Switch King skriver alltid detta vid uppstart och i loggfilen syns ingen information om att Switch King skulle varit omstartat öht.
Kan det vara att du har servern installerad på två ställen och att "fel" server startades om?
Martin | Switch King

Tompaq
1 star
1 star
Posts: 1
Joined: Tue 22 Nov 2011, 04:24

Re: Anslutningsproblem

Post by Tompaq » Tue 22 Nov 2011, 04:48

Jag har exakt samma problem.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Anslutningsproblem

Post by Martin » Tue 22 Nov 2011, 15:27

Tompaq wrote:Jag har exakt samma problem.
Utan mer information från server och klient går det tyvärr inte att ge någon vidare hjälp.

Det kan finnas många orsaker till att anslutningsproblem uppstår - Antivirusprogram, Internet Security-sviter, brandväggar, problem i Telldus Center eller problem i Switch King. Universallösning vid problem är svår att hitta men loggar underlättar för att utesluta vissa delar.
Martin | Switch King

ojje
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Anslutningsproblem

Post by ojje » Fri 02 Dec 2011, 12:24

Lyckas heller inte att få klient att prata med server efter uppgradering. Har avisntallerat, startat om och installerat igen några gånger.

Klienten svarar så här:

System.TimeoutException

Level 1) Den begärda kanalen nådde tidsgränsen medan den väntade på ett svar efter 00:01:00. Öka värdet för tidsgränsen som överförs till anropet om att öka SendTimeout-värdet för bindningen. Den tid som tilldelats till den här åtgärden kan ha varit en del av en längre tidsgräns.
Level 2) Http-begäran http://192.168.0.25:8080/SwitchKingFrameworkServiceHost har överskridit den angivna tidsgränsen på 00:01:00. Den tid som tilldelats till den här åtgärden kan ha varit en del av en längre tidsgräns.
Level 3) Åtgärdens tidsgräns har överskridits

StackTrace for Level 1:

Server stack trace:
vid System.ServiceModel.Channels.RequestChannel.Request(Message message, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Dispatcher.RequestChannelBinder.Request(Message message, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs, TimeSpan timeout)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.InvokeService(IMethodCallMessage methodCall, ProxyOperationRuntime operation)
vid System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.Invoke(IMessage message)

Exception rethrown at [0]:
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg)
vid System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type)
vid SwitchKing.Client.GUI.SKSrv.FrameworkService.GetSystemSettingByName(String name)
vid SwitchKing.Client.GUI.Server.get_ServerVersion()
vid SwitchKing.Client.GUI.frmMain.frmMain_Load(Object sender, EventArgs e)
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Anslutningsproblem

Post by Martin » Fri 02 Dec 2011, 18:55

ojje wrote:Lyckas heller inte att få klient att prata med server efter uppgradering. Har avisntallerat, startat om och installerat igen några gånger.
Din installation av Telldus drivrutiner har av någon anledning misslyckats. Det finns gamla filer från Telldus drivrutiner kvar i ditt system och när Switch King startar upp hittar servern inte de funktioner i Telldus drivrutiner som förväntas.

Det finns en ticket/supportärende som rör detta registrerat för detta i Telldus ärendehanteringssystem.

Du måste:
  • Avinstallera Switch King Server
  • Avinstallera Telldus drivrutiner
  • Starta om datorn
  • Installera Telldus drivrutiner 2.1.0a
  • Installera Switch King Server
Martin | Switch King

ojje
1 star
1 star
Posts: 3
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Anslutningsproblem

Post by ojje » Fri 02 Dec 2011, 21:47

Super. Funkar nu.

/Örjan

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 15 guests