MSure var då?
-
- 4 stars
MSure var då?
Har tänkt köpa solmätaren för 1-wire men den kräver MSure och den hittar ja inte på nätet då Per M endast numera promotar Beyond Measure som endast är i sin linda.
Någon som vet var MSure finns?
Någon som vet var MSure finns?
-
- 3 stars
Re: MSure var då?
Jag har den men den är för stor att skicka som pm
-
- 4 stars
Tackar Chris, har skickat dig min mail.
-
- 3 stars
Kul att se att MSure, trots sin extremt arbetsamma konfigurationsbörda, fortfarande leverPalle500 wrote:Har tänkt köpa solmätaren för 1-wire men den kräver MSure och den hittar ja inte på nätet då Per M endast numera promotar Beyond Measure som endast är i sin linda.

-
- 4 stars
PerM skrev:
Detta kanske är fel uppfattat av mig men just endast begränsad livslängd på licensen så kände jag att det inte var något att satsa på just nu. MSure har ju rulllat hos folk i åratal utan problem verkar det som.
Per du får gärna förklara licensvillkoren?
Jag har hämtat BM och har inte fått igång den men har bara provat som hastigast (är nog ett galant program) och då det var beta och som jag förstår gäller endast licensen i 14 dagar.Kul att se att MSure, trots sin extremt arbetsamma konfigurationsbörda, fortfarande lever Dock måste jag nog säga att BM är mer än i sin linda. Visst, den må inte vara lika vacker rent grafiskt som t.ex. SK, men den fungerar fullt ut och är minst lika stabil som MSure. Är det något du har problem med så är du välkommen att ställa frågor på forumet.
Detta kanske är fel uppfattat av mig men just endast begränsad livslängd på licensen så kände jag att det inte var något att satsa på just nu. MSure har ju rulllat hos folk i åratal utan problem verkar det som.
Per du får gärna förklara licensvillkoren?
-
- 3 stars
Ja, MSure har rullat, och rullar tydligen fortfarande, hos flertalet användare under några år nu men MSure lämnade aldrig beta-stadiet men var stabilt trots det 
BM bygger vidare på MSure, men på ett bättre sätt och med ett konfigurationsverktyg. Vad gäller licens-filen så har det givs ut nya 21-dagars licensfiler var tredje vecka under drygt ett års tid nu så folk har kunnat köra BM kontinuerligt. Att den nuvarande licensen är 14 dagar grundar sig att jag hoppas på att kunna gå igång med försäljning av fulla licenser inom det tidsspannet, dvs inom 1.5 veckor nu. Det som återstår är egentligen att se till att lagen följs med avseende på vad jag som näringsidkare är skyldig att informera om vid köpet; ångerrätt och dylikt.
Vad gäller framtiden och licensvillkoren för BM så kan du läsa mer i detta inlägg, samt på de länkade sidorna i det inlägget: http://www.beyondmeasure.se/forum/index ... 261.0.html
Hoppas det ger dig en klarare bild på vad som gäller.
// Per

BM bygger vidare på MSure, men på ett bättre sätt och med ett konfigurationsverktyg. Vad gäller licens-filen så har det givs ut nya 21-dagars licensfiler var tredje vecka under drygt ett års tid nu så folk har kunnat köra BM kontinuerligt. Att den nuvarande licensen är 14 dagar grundar sig att jag hoppas på att kunna gå igång med försäljning av fulla licenser inom det tidsspannet, dvs inom 1.5 veckor nu. Det som återstår är egentligen att se till att lagen följs med avseende på vad jag som näringsidkare är skyldig att informera om vid köpet; ångerrätt och dylikt.
Vad gäller framtiden och licensvillkoren för BM så kan du läsa mer i detta inlägg, samt på de länkade sidorna i det inlägget: http://www.beyondmeasure.se/forum/index ... 261.0.html
Hoppas det ger dig en klarare bild på vad som gäller.
// Per
-
- 4 stars
Tackar Per, Det låter ju utmärkt. Då skall jag prova ditt BM. har inget emot att betala för bra program.
Gissar att du lagt någon timme eller så på programmering!
EDIT: vad blir priset då?
Gissar att du lagt någon timme eller så på programmering!
EDIT: vad blir priset då?
-
- 3 stars
Det står på denna sida, lösenordet hittar du i texten på den länkade sidan ovan http://www.beyondmeasure.se/purchase/
-
- 4 stars
That a fool I'm! Du skriver utmärkt engelska men om du ursäktar så kan det bli lite jobbigt att läsa så mycket information (ite för att det är på engelska utan för att man letar efter snabb information när man scannar nätet).PerM wrote:Det står på denna sida, lösenordet hittar du i texten på den länkade sidan ovan http://www.beyondmeasure.se/purchase/
Lite dyrt om man skall ha hela kitet. (relativt sätt, klart prisvärt mot tex office 2010).
Antar att jag måste läsa allt "Terms of agreements" för att hitta hur prismodellen är för nya versioner

Edit: läste det mesta och det var ju rätt bra villkor.
Last edited by Palle500 on Wed 02 Nov 2011, 23:12, edited 1 time in total.