Dimmervärden och rörelsedeckare.

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin
Administrator
Administrator

Re: Dimmervärden och rörelsedeckare.

Post by Martin » Sat 22 Oct 2011, 19:41

JanJoh wrote:Level 1) Failed to set protocol to Arctech for device with native ID 11. Telldus Service reported that name could not be set. Try restarting the Telldus Service or reboot the computer where Telldus Service is installed.
Detta felmeddelande genereras av Switch King när Telldus API:er i sin tur nekar en enhet att skapas i Telldus Center. Ofta tyder detta på att Telldus Service är på väg att dö och det är därför en omstart gjorde att felmeddelandet försvann.

Jag är extremt nyfiken på att kunna återskapa ditt problem med en dimmer som inte uppför sig som en dimmer. Jag har försökt men inte lyckats, och det är "tyvärr" första gången jag hör om detta problem.
Din Switch King-databas + loggfiler för server och klient skulle vara till stor glädje, en lördagskväll som denna :)
Martin | Switch King

JanJoh
2 stars
2 stars

Post by JanJoh » Sun 23 Oct 2011, 00:19

Nej. Jag ser "hela skalan", men oavsett vad jag väljer (10%...90%, On) så går lampan till 100% och "Dim 100%" visas i loggen.

Vilka filer vill du ha?

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 23 Oct 2011, 08:25

Databas för server samt loggfiler för server och klient vore kanon.
http://www.switchking.se/en/faq/42-oevr ... -loggfiler
Martin | Switch King

JanJoh
2 stars
2 stars

Post by JanJoh » Sun 23 Oct 2011, 10:40

Varsågoddårå

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 23 Oct 2011, 13:16

Detta är en bugg i 2.0.0 som gör att servern inte har fått reda på vilka kommandon som stöds av din enhet.
Gå in på enhetens egenskaper, tryck "Ok" eller "Använd" och du bör få igång dimmerfunktionaliteten.
Martin | Switch King

JanJoh
2 stars
2 stars

Post by JanJoh » Sun 23 Oct 2011, 17:53

Kolla,. det funkade... Men när jag gör det så får jag nedanstående meddelande. Men jag kan kvittera det och fortsätta, med dimmerfunktionalitet.

Mysko?

System.ServiceModel.FaultException`1[[System.ServiceModel.ExceptionDetail, System.ServiceModel, Version=3.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089]]

Level 1) Failed to set param house to 3475766 for device with native ID 9. Telldus Service reported that name could not be set. Try restarting the Telldus Service or reboot the computer where Telldus Service is installed.

StackTrace for Level 1:

Server stack trace:
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.ThrowIfFaultUnderstood(Message reply, MessageFault fault, String action, MessageVersion version, FaultConverter faultConverter)
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.HandleReply(ProxyOperationRuntime operation, ProxyRpc& rpc)
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs, TimeSpan timeout)
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs)
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.InvokeService(IMethodCallMessage methodCall, ProxyOperationRuntime operation)
at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.Invoke(IMessage message)

Exception rethrown at [0]:
at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg)
at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type)
at SwitchKing.Client.GUI.SKSrv.FrameworkService.SaveDevice(Device d, Boolean modifyRegistryAccordingly)
at SwitchKing.Client.GUI.frmDeviceOptions.SaveInput()
at SwitchKing.Client.GUI.frmDeviceOptions.ApplyButtonClicked()

JanJoh
2 stars
2 stars

Post by JanJoh » Sun 23 Oct 2011, 17:57

DÅ kvarstår ju dock frågan: Varför i halva friden ser jag inte mina IR-deckare i loggen? Måste jag definiera dem först? Isåfall: Som vaddå?

Palle500
4 stars
4 stars

Post by Palle500 » Sun 23 Oct 2011, 18:12

Nexa IR deckare. Jag har inte några sådana. Men ser du att Duon blinkar när dom sänder?
Och kan du styra Nexa mottagarna direkt med dom?
Edit:
Har du installerat "TelldusEventDataWriterPlugin.1.0" då får du allt i en logfil.
Edit:
Är det en modern LMDT-609?
Eller en äldre där man kan konfiguera för Nexa mottagare alt ringklocka? Då kanske dom är inställda för att styra ringklockan?

JanJoh
2 stars
2 stars

Post by JanJoh » Sun 23 Oct 2011, 19:40

LMDT-609

Jodå, direktparat mot Nexaenheter funkar de ap-bra.

JanJoh
2 stars
2 stars

Post by JanJoh » Sun 23 Oct 2011, 19:42

Men vad fan?

Helt plötsligt (efter den där Properties->Apply-fixen som det tipsades om förut) så har de börjat dyka upp... Strange... men bra :)

Post Reply