temperatur.nu

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Eazy
1 star
1 star

temperatur.nu

Post by Eazy » Sun 16 Oct 2011, 11:25

Hej och tack för ett jättebra program!

Fantastiskt lätt att använda till skillnad från vad som finns tillgängligt att använda till sin Tellstick. Jag har dock ett problem som jag inte lyckas lösa... när jag ska lägga till ny datakälla och väljer temperatur.nu får jag ett felmeddelande:

Code: Select all

System.ServiceModel.FaultException`1[[System.ServiceModel.ExceptionDetail, System.ServiceModel, Version=3.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089]]

Level 1) Value cannot be null.
Parameter name: s

StackTrace for Level 1:

Server stack trace: 
   at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.ThrowIfFaultUnderstood(Message reply, MessageFault fault, String action, MessageVersion version, FaultConverter faultConverter)
   at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.HandleReply(ProxyOperationRuntime operation, ProxyRpc& rpc)
   at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs, TimeSpan timeout)
   at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannel.Call(String action, Boolean oneway, ProxyOperationRuntime operation, Object[] ins, Object[] outs)
   at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.InvokeService(IMethodCallMessage methodCall, ProxyOperationRuntime operation)
   at System.ServiceModel.Channels.ServiceChannelProxy.Invoke(IMessage message)

Exception rethrown at [0]: 
   at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.HandleReturnMessage(IMessage reqMsg, IMessage retMsg)
   at System.Runtime.Remoting.Proxies.RealProxy.PrivateInvoke(MessageData& msgData, Int32 type)
   at SwitchKing.Client.GUI.SKSrv.FrameworkService.QueryDataSource_TemperaturNu_GetUniqueIdForStationClosestToMyLocation(Boolean skipInactiveStations)
   at SwitchKing.Client.GUI.frmDataSource.InitDataSourceTempNu(TemperaturNuXmlDataSource ds)
   at SwitchKing.Client.GUI.frmDataSource.OKButtonClicked()
Är det något jag missat, typ öppna port i routern (känns inte som det skulle behövas) eller något annat? Jag kör client och server på samma dator (laptop med win7).

mvh
Eazy

Martin
Administrator
Administrator

Re: temperatur.nu

Post by Martin » Sun 16 Oct 2011, 11:43

Tack för den positiva kritiken!

Detta brukar typiskt uppstå om temperatur.nu inte svarar. Det brukar vara tillfälligt. Om du gör ett nytt försök senare idag har troligtvis den feed som används av Switch King kommit upp igen.
Martin | Switch King

Eazy
1 star
1 star

Post by Eazy » Mon 17 Oct 2011, 20:49

Tog med mig datorn till jobbet... funkade via jobbets uppkoppling men inte hemma hos mig. Något som behöver vara öppet/på i routern tro?

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Mon 17 Oct 2011, 20:54

Detta går över port 80 - en vanlig Http-request, så brandvägg bör inte vara problemet.
Möjligtvis om din brandvägg hindrar applikationer tills man specifikt tillåtit dem att gå ut på nätet.
Martin | Switch King

Post Reply