Switch King 2.0.0 tycker att Telldus tjänsten ej är startad.
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
Switch King 2.0.0 tycker att Telldus tjänsten ej är startad.
Hej
Efter att jag uppgraderat till Switch King 2.0.0 får jag följande fel:
The Telldus Service has not been started on the server computer. You need to start the service before you can use Switch King (Control Panel – Administrative Tools – Services).
Current status: Stopped
The application will be closed.
Men tjänsten är started. Jag har provat med att installera om Telldus till 2.1.0a. Provade att avistallera Switch King och radera Switch King mapparna under Program Files (x86) och ProgramData och därefter installerat Switch King igen, men ändå samma fal.
Testade att installera Tellstick och Switch King på en annan dator och då fungerar det bra, men problemet är att jag vill ha det på den dator jag hade de på tidigare efter som det är min Windows Home Server 2011.
Någon som har några tips och ideér?
Efter att jag uppgraderat till Switch King 2.0.0 får jag följande fel:
The Telldus Service has not been started on the server computer. You need to start the service before you can use Switch King (Control Panel – Administrative Tools – Services).
Current status: Stopped
The application will be closed.
Men tjänsten är started. Jag har provat med att installera om Telldus till 2.1.0a. Provade att avistallera Switch King och radera Switch King mapparna under Program Files (x86) och ProgramData och därefter installerat Switch King igen, men ändå samma fal.
Testade att installera Tellstick och Switch King på en annan dator och då fungerar det bra, men problemet är att jag vill ha det på den dator jag hade de på tidigare efter som det är min Windows Home Server 2011.
Någon som har några tips och ideér?
-
- Administrator
Re: Switch King 2.0.0 tycker att Telldus tjänsten ej är star
Har du kontrollerat att Telldus Service körs på server-datorn? Alltså den dator där Switch King Server är installerad.
(För datorer där enbart klienten är installerad så krävs inte att TelldusCenter är installerade på dessa. TelldusCenter krävs bara på dator där Switch King Server körs.)
Det låter i och för sig som att du har koll på detta så det kan vara något annat också.
(För datorer där enbart klienten är installerad så krävs inte att TelldusCenter är installerade på dessa. TelldusCenter krävs bara på dator där Switch King Server körs.)
Det låter i och för sig som att du har koll på detta så det kan vara något annat också.
Tomas | Switch King
-
- 1 star
Jo jag har kollat att tjänsten är igång på server datorn.tomas wrote:Har du kontrollerat att Telldus Service körs på server-datorn? Alltså den dator där Switch King Server är installerad.
Jag testade att göra en ren installation på en anna dator med samma OS och där gick det ju självklart bra

-
- 1 star
Hittade detta i loggen om det säger er något.
{Hub Client - Shutdown} --<Error> -- 2011-10-15 13:01:43 --
System.NullReferenceException
Level 1) Object reference not set to an instance of an object.
StackTrace for Level 1:
at SwitchKing.Server.CentralHubServices.CentralHubData.CloseChannel()
{Invocation Service - Shutdown} --<Warning> -- 2011-10-15 13:01:45 -- Thread aborted. Exception:
System.Threading.ThreadAbortException
Level 1) Thread was being aborted.
StackTrace for Level 1:
at System.Threading.Thread.SleepInternal(Int32 millisecondsTimeout)
at SwitchKing.Server.WinSvcServiceHost.InvocationService.ProcessDeviceEvents()
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Running version 2.0.0.36 of server and version 2.01 of DB.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Build date and time for this version is 2011-10-14 17:46:46.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Telldus version is 2.1.0.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Validating database version and executing upgrade scripts.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- No upgrade performed. Database version is already up to date.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Status of license is NotFound.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Opening service channel for Framework.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:50 -- Service channel for Framework opened.
{REST Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:52 -- Opening service channel for REST.
{REST Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:53 -- Service channel for REST opened.
{Hub Client - Shutdown} --<Error> -- 2011-10-15 13:01:43 --
System.NullReferenceException
Level 1) Object reference not set to an instance of an object.
StackTrace for Level 1:
at SwitchKing.Server.CentralHubServices.CentralHubData.CloseChannel()
{Invocation Service - Shutdown} --<Warning> -- 2011-10-15 13:01:45 -- Thread aborted. Exception:
System.Threading.ThreadAbortException
Level 1) Thread was being aborted.
StackTrace for Level 1:
at System.Threading.Thread.SleepInternal(Int32 millisecondsTimeout)
at SwitchKing.Server.WinSvcServiceHost.InvocationService.ProcessDeviceEvents()
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Running version 2.0.0.36 of server and version 2.01 of DB.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Build date and time for this version is 2011-10-14 17:46:46.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Telldus version is 2.1.0.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Validating database version and executing upgrade scripts.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- No upgrade performed. Database version is already up to date.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Status of license is NotFound.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:49 -- Opening service channel for Framework.
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:50 -- Service channel for Framework opened.
{REST Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:52 -- Opening service channel for REST.
{REST Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-15 13:01:53 -- Service channel for REST opened.
-
- Administrator
Felet som börjar med "Hub client" är inte relaterat till detta utan beror egentligen helt enkelt på att Switch Kings tjänster stoppades. Eftersom Switch King jobbar med s.k. "trådar" - för att kunna göra flera saker samtidigt - så får man ett fel som heter "ThreadAbortException" när tjänsterna stoppas. Det är inget "verkligt" fel.
Vilken version av WHS har du? 2011 eller den tidigare versionen? Om du loggar in på din WHS via Remote Desktop, hur ser det ut när du tittar på Administrative Tools - Services? Vilka användare körs Telldus Service och Switch Kings tjänster med?
Vilken version av WHS har du? 2011 eller den tidigare versionen? Om du loggar in på din WHS via Remote Desktop, hur ser det ut när du tittar på Administrative Tools - Services? Vilka användare körs Telldus Service och Switch Kings tjänster med?
Martin | Switch King
-
- 1 star
Jag kör WHS2011 och det har fungerat kanon med 1.10 versionen. Tjänsterna för SwithKing och Telldus körs med Local System. Jag testat att installera på en labbmaskin som också kör WHS2011 och jag kan inte se att det skiljer nått men ändå fungerar det på labb maskinen men inte på min ordinare.Martin wrote:Felet som börjar med "Hub client" är inte relaterat till detta utan beror egentligen helt enkelt på att Switch Kings tjänster stoppades. Eftersom Switch King jobbar med s.k. "trådar" - för att kunna göra flera saker samtidigt - så får man ett fel som heter "ThreadAbortException" när tjänsterna stoppas. Det är inget "verkligt" fel.
-
- Administrator
Om du går in på Services på WHS:en och öppnar egenskaperna för Telldus Service, vad står det då under "Service Name"?
Står det "TelldusService" i ett enda ord (utan mellanslag)?
(...och den står som "Started")
Martin | Switch King
-
- 1 star
Service name: TelldusServiceMartin wrote:Om du går in på Services på WHS:en och öppnar egenskaperna för Telldus Service, vad står det då under "Service Name"?
Display name: Telldus Service
Startup type: Automatic
Service status: Started
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 4 stars
Kanske simpelt men kan du köra TelldusCenter och få iväg koderna via Tellsticken?
-
- 1 star
Ja det går bra. Just nu sitter jag och letar med Process Monitor från Sysinternal och jämför mellan den fungerade och den icke fungerade för att se om det skiljer nått i anrop. Men igen tur ännu...Palle500 wrote:Kanske simpelt men kan du köra TelldusCenter och få iväg koderna via Tellsticken?