Problem vid flytt av installation

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
.martin.
1 star
1 star

Problem vid flytt av installation

Post by .martin. » Mon 03 Oct 2011, 22:06

Tjenare
min server crashade men jag lyckades rädda min DB. Försöker installera ny verion och ersatte dess DB med min backup. Tjänsterna vägrar starta, i loggen skrivs:

StackTrace for Level 1:
vid System.Data.DataSet.FailedEnableConstraints()
vid System.Data.DataSet.EnableConstraints()
vid System.Data.DataSet.set_EnforceConstraints(Boolean value)
vid System.Data.Common.DataAdapter.Fill(DataTable[] dataTables, IDataReader dataReader, Int32 startRecord, Int32 maxRecords)
vid System.Data.Common.DbDataAdapter.FillInternal(DataSet dataset, DataTable[] datatables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, String srcTable, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
vid System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable[] dataTables, Int32 startRecord, Int32 maxRecords, IDbCommand command, CommandBehavior behavior)
vid System.Data.Common.DbDataAdapter.Fill(DataTable dataTable)
vid SwitchKing.Server.DataAccess.Settings.SystemSettingDataAccess.InternalAccessor.Get()
vid SwitchKing.Server.DataAccess.Settings.SystemSettingDataAccess.GetSystemSettings()
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.SettingsAccess.SystemSettingEntity.GetSystemSettings()
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.SettingsAccess.InitializePools()
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.SettingsAccess..ctor()
{BusinessAccess - Pooling} --<Critical> -- 2011-10-03 22:59:43 -- Failed to initialize pooling. Exception:
Level 1) Det gick inte att aktivera begränsningar. En eller flera rader innehåller värden som står i konflikt med non-null-, unique- eller foreign key-begränsningar.

StackTrace for Level 1:
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.SettingsAccess..ctor()
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.SettingsAccess..cctor()
{Framework Service - Startup} --<Error> -- 2011-10-03 22:59:44 --
Level 1) Ett undantagsfel uppstod för typinitieraren för SwitchKing.Server.BusinessAccess.SettingsAccess.
Level 2) Det gick inte att aktivera begränsningar. En eller flera rader innehåller värden som står i konflikt med non-null-, unique- eller foreign key-begränsningar.

StackTrace for Level 1:
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.SettingsAccess.get_PoolCollectionStatus()
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.SettingsAccess.SystemSettingEntity..ctor()
vid SwitchKing.Server.BusinessAccess.BusinessInstances.get_SystemSetting()
vid SwitchKing.Server.WinSvcServiceHost.ServiceInitiator.WriteSystemVersionDataToLog(String logCategory)
{Framework Service - Startup} --<Status> -- 2011-10-03 22:59:44 -- Validating database version and executing upgrade scripts.

Martin
Administrator
Administrator

Re: Problem vid flytt av installation

Post by Martin » Tue 04 Oct 2011, 06:10

Något har hänt vid uppgraderingen som Switch King då det körs skript som ska lägga till/uppdatera poster i databasen.
Om du har kvar db-kopian - lägg den gärna på nytt i DB-katalogen.

Skicka annars gärna databasfilen så som den ser ut när servern misslyckas att starta. Måste plocka bort en eller två rader ur databasen.

Har du möjligtvis Windows 2008 R2?
Martin | Switch King

.martin.
1 star
1 star

Re: Problem vid flytt av installation

Post by .martin. » Tue 04 Oct 2011, 17:59

har tillfälligt fått lägga på min burk, windows 7

har PM:at databas till dig

/martin

Post Reply