Hej
Har problem med att Switch King inte tar hänsyn till solens upp och nedgång oavsett vilken inställning jag gör som berör detta. Min uppfattning är att om "sätt på enheten vid solnedgång" är valt så skall enheten inte aktiveras förrän solen går ner (i skrivandets stund 18:09) även om schemat säger att den skall aktiveras tididagre (15.00 i mitt fall)? Några tips på vad som kan vara fel?
Mvh
Erik
Funktion för solens upp och nedgång fungerar inte
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 1 star
-
- Administrator
Re: Funktion för solens upp och nedgång fungerar inte
Din uppfattning stämmer. Switch King ska avvakta med att sätta på enheten tills dess att solen gått ner. Jag antar att du sedan stänger av enheten enligt schemat senare på kvällen, alltså På kl 15:00 och Av kl 23:00 eller liknande.
Har du markerat "Tvingande" för någon händelse i schemat? Isåfall kommer enheten att sättas på iallafall eftersom det är just tvingande.
Har du markerat "Tvingande" för någon händelse i schemat? Isåfall kommer enheten att sättas på iallafall eftersom det är just tvingande.
Tomas | Switch King
-
- 1 star
Re: Funktion för solens upp och nedgång fungerar inte
Mycket riktigt, jag hade satt tvingande på alla händelser i schemat, utan att egentligen vet vad det betyder.
Verkar som att det fungerar mycket bättre nu. Tack för tipset!