förfallotid datakällor
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 4 stars
förfallotid datakällor
Går det att inaktivera förfallotid för datakällor?
Jag har tex en datakälla som kan vara oförändrad flera dagar (bostad larmad eller icke larmad) och vill då inte att datakällan skall bli ogiltig pga förfallen tid. (filen ändras bara vid föränding av status)
//Peter
Jag har tex en datakälla som kan vara oförändrad flera dagar (bostad larmad eller icke larmad) och vill då inte att datakällan skall bli ogiltig pga förfallen tid. (filen ändras bara vid föränding av status)
//Peter
-
- 5 stars
Re: förfallotid datakällor
Om jag minns rätt så är det flera som eftersökt just denna funktion och att den ej finns i dagsläget.Rhodin wrote:Går det att inaktivera förfallotid för datakällor?
//Peter
Nu är det väl max 99 timmar som du kan sätta eller ja nästan 100 kan du väl få till med hjälp av minuter / sekunder
-
- Administrator
Du kommer ju en viss bit på vägen genom att använda ett "Felvärde" som får din regel att bli uppfylld (eller ej uppfylld, beroende på).
Du når ju inte hela vägen, och missar ju en del av poängen med att ett felvärde kan användas som en indikator på att en fil inte kan läsas in, men du får iaf dina regler att fungera...
Du når ju inte hela vägen, och missar ju en del av poängen med att ett felvärde kan användas som en indikator på att en fil inte kan läsas in, men du får iaf dina regler att fungera...
Martin | Switch King
-
- 4 stars
hmm. Problemet är ju att felvärdet inte vet om status=larmat eller status=olarmat beroende på om jag inte har larmat respektive larmat av under en längre tid
-
- 5 stars
Finns ju en fuling som jag ser det och det är ju kanske att låta servern skriva om filen varje dygn via schemaläggning så att Swith King tror att värdet uppdaterades och på det sättet så slipper du problemet.Rhodin wrote:hmm. Problemet är ju att felvärdet inte vet om status=larmat eller status=olarmat beroende på om jag inte har larmat respektive larmat av under en längre tid
-
- 5 stars
Du borde kunna använda en .bat fil för detta, typ
copy filnamn.txt,,+
copy filnamn.txt,,+
-
- 2 stars
Jag har haft samma problem vid scenariostyrning med hjälp av en regel. Min lösning blev att låta ett dummyscenario reagera på regeln. Detta scenario är bara aktivt i 10 sekunder, sedan växlas till mitt riktiga "inte hemma" scenario som inte styrs av regel och som har oändlig giltighet. Sedan gör jag på motsvarande sätt för att växla till "hemma" scenariot.
/Peter B
/Peter B
-
- 4 stars
Då det verkar finnas ett ömmande behov av inaktivering av förfallotid hoppas jag det kan komma med i kommande version av SK 

-
- Administrator
Har lagt in önskemålet på vår egen lista med förändringsförslag. 

Martin | Switch King
-
- 4 stars
Hej!Martin wrote:Har lagt in önskemålet på vår egen lista med förändringsförslag.
Lite nyfiken om denna feature finns med i kommande release?
MVH Peter