Några frågor om Server operativsytem.

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
jasv011
1 star
1 star

Några frågor om Server operativsytem.

Post by jasv011 » Sat 19 Feb 2011, 14:48

Hej hade nu tänkt att Flytta switch king och tellsticket till en dator som ska kunna stå på hela tiden. Och då undrar jag mest vilken Server operativsystem ska man köra Ubuntu eller windows?

Funderar mest på Ubuntu. Men då är frågan kan jag få upp ett fjärrskriv bord på min win 7 laptop?

Martin
Administrator
Administrator

Re: Några frågor om Server operativsytem.

Post by Martin » Sun 20 Feb 2011, 10:30

Om du ska sätta upp en ny burk skulle jag rekommendera en virtuell miljö, eftersom det är grymt smidigt... Då har du också möjlighet till "fjärrskrivbord" oavsett operativsystem som du kör Switch King på.

Generellt så skulle jag rekommendera Windows eftersom den motor (Mono Runtime) som Switch King använder i Linux är mycket känsligare än dess motsvarande Windows-version. Stabiliteten kan skilja sig åt mellan olika Linux-distributioner och versioner på OS. Både Switch King på Linux och på Windows bygger på exakt samma kod, så det är ingen skillnad där, men stabiliteten i Windows är mycket bättre - iaf om du kör Android-klienten eller kommer att använda den kommande iPhone-appen.

Linux-versionerna kommer också ut lite senare än motsvarande Windows-version.
Martin | Switch King

jasv011
1 star
1 star

Post by jasv011 » Sun 20 Feb 2011, 11:37

Okej men nu kör jag Win xp prof på "server" datorn. Men har hittat ett bekymmer. Hur man ändra på clienten till vilken server man ska ansluta. Hittar inte någonstans var man kan ändra det.

Rhodin
4 stars
4 stars

Post by Rhodin » Sun 20 Feb 2011, 11:48

jasv011 wrote:Okej men nu kör jag Win xp prof på "server" datorn. Men har hittat ett bekymmer. Hur man ändra på clienten till vilken server man ska ansluta. Hittar inte någonstans var man kan ändra det.
Under verktyg-inställningar-server- kryssa i rutan "välj alltid server..."

jasv011
1 star
1 star

Post by jasv011 » Sun 20 Feb 2011, 15:31

Okej Tack :) Har nu löst det så långt att Det funkar att Ansluta till min nya server. Men Var har jag nu sparat alla mina enheter? Ligger det sparade i clienten eller i Servern? Vad behöver jag flytta över för att få min lampor att funka? :)

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Sun 20 Feb 2011, 16:19

Martin | Switch King

Post Reply