Scenario
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Scenario
Nej, tyvärr... Alla enheter är med i scenariot på ett eller annat sätt - antingen som On, Off, Dim eller Enligt schema...powerice wrote:Kan man skapa ett scenario och välja bort enheter som man inte vill påverka?
Jag upplever själv ett problem med detta då jag har en dator som står på en fjärrströmbrytare och som bara har ett enda "Off"-event kopplat vid 03:00 på natten. Datorn är kopplad till projektorn och jag startar den när det är filmdags.
Just detta gör att jag inte kan använda scenario-funktionen samtidigt som datorn körs eftersom det då skulle göra att datorn slogs av (eftersom den blev tillsagd att köra enligt schema).
Vi har dock planer på förändring angående detta i en kommande version, så att man ska kunna välja att en enhet inte påverkas av scenariot, vilket är vad både du och jag är ute efter

Martin | Switch King
-
- 2 stars
Re: Scenario
Hehe vad kul, jag har exakt samma dilemma, fast jag har lagt till min dator som en lampa fast använder mig bara av scriptpluginet när jag tänder/släcker lampan så körs olika skript och signalen från tellsticken går iväg utan nån enhet påverkas. La till detta för att min vardagsrumsdator alltid skall stängas ner 0100 vardagar men kör jag då XBMC i sovrummet så dimmas belysningen ner och datorn i vardagsrummet stängs av för vill inte sätta att den skall vara på för inte alltid vi är i vardagsummet när nån kollar i sovrummet.
Så kunna välja bort enheter som man inte vill påverka hade varit guld:)
Mvh johan
Så kunna välja bort enheter som man inte vill påverka hade varit guld:)
Mvh johan