Raspberry Pi2 + Switchking + Eventghost

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
Frena
2 stars
2 stars

Raspberry Pi2 + Switchking + Eventghost

Post by Frena » Tue 10 Mar 2015, 12:30

Hej,

Har under ett par år kört Switchking tillsammans med Eventghost på min EEE-Box. Nu har jag dock flyttat till hus och tänkte göra ett omtag med Switchking. Började fundera i banor om att köra med en Rasp 2. En liten strömsnål burk som bara kör min belysning. Det stora problemet kommer till mina kunskaper.
Har aldrig jobbat i något linux-baserat system. Jag vill få till det som jag haft det hittills samt lägga till lite fler funktioner.

På min tidigare maskin la jag in alla fjärrkontroller i Eventghost så att statusen skulle uppdateras rätt i SK. Funkade klockrent även om det var rätt mycket jobb. Hade även programmet så att när larmet aktiverades så startade ett scenario som stängde av alla förbrukare.
Körde pluginet CMD-line vill jag minnas.

Så, är det svårt att få t ill ovanstående för en nybörjare? Skall man kanske vänta tills Win 10 kommer?

tomas
Administrator
Administrator

Re: Raspberry Pi2 + Switchking + Eventghost

Post by tomas » Wed 11 Mar 2015, 21:08

Vi har testat HP Stream 7 som serverdator och med det alternativet kan du fortsätta använda Windows. Mer info här:

http://www.switchking.se/forum/viewtopi ... =11&t=1671
Tomas | Switch King

Frena
2 stars
2 stars

Post by Frena » Thu 12 Mar 2015, 17:50

Såg det, men gillar inte grejen att ha något på laddning konstant, men det kanske bara är jag....

krambriw
4 stars
4 stars

Post by krambriw » Thu 12 Mar 2015, 19:50

Kör allt på en Gigabyte, funkar kanoners...och inget som laddas. Jag är mäkta imponerad över vilken bra prestanda dom små burkarna har.

Post Reply