Kan man synka SwitchKing med fjärrkontroll?

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
andreas_selenwall
1 star
1 star

Kan man synka SwitchKing med fjärrkontroll?

Post by andreas_selenwall » Mon 08 Dec 2014, 11:47

Hej,

Jag vill använda SwitchKing som ett komplement till min fjärrkontroll. Dvs, jag vill att SwitchKing ska kunna skicka de koder som redan finns på min fjärrkontroll.

Exempel 1:

Jag trycker på PÅ 1 på fjärren. Då vill jag att SK ska snappa upp detta och markera PÅ 1 i deras tjänst.

Exempel 2:

Jag använder SK till att skicka samma kod som PÅ 1 och då tänder jag de lampor som agerar på den koden.

Jag har precis köpt en Tellstick DUO och fått den fungera med min RPI, skulle vara riktigt skönt om jag kunde använda SK direkt utan att behöva lära om alla mina 12 mottagare. Puh :)

Schlbuditz
2 stars
2 stars

Re: Kan man synka SwitchKing med fjärrkontroll?

Post by Schlbuditz » Mon 08 Dec 2014, 18:44

Ja, det går bra. Tryck på knappen på fjärren och kolla i SK vilken kod den snappar upp och lägg till en enhet med den koden.

andreas_selenwall
1 star
1 star

Post by andreas_selenwall » Mon 15 Dec 2014, 10:21

Aha, så enkelt. Tack för tipset.

Exile82
2 stars
2 stars

Post by Exile82 » Wed 14 Jan 2015, 11:11

Schlbuditz wrote:Ja, det går bra. Tryck på knappen på fjärren och kolla i SK vilken kod den snappar upp och lägg till en enhet med den koden.
Ska man lägga till den som enhet?
Jag vill kunna använda flera olika kontroller, utan att nödvändigtvis para dem med respektive switch, utan istället para dem med olika gruppscheman i SK. Jag har lyckats mappa upp en fjärrkontroll som datakälla (borde väl fungera?!) i SK genom att titta i listan på tidigare händelser, men när jag försöker styra belysningen med den fjärren fungerar det inte.

En av anledningarna till det här är att jag använder Julas switchar, de har bara två minnesplatser. Dessutom vill jag i större utsträckning att SK ska syncas när något i hemmet händer. Att när jag tänder en grupp så ska statusen i SK ändras.

Har ni några kommentarer?

Post Reply