Helt ny på detta!

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
sebastian_nederman@hotmai
1 star
1 star

Helt ny på detta!

Post by sebastian_nederman@hotmai » Fri 04 Apr 2014, 19:10

Hej!
Har nu kört switch king i cirka 2 månader och det har funkat sisådär ska väl inte skylla på switch king som mjukvara egentligen tror mina problem ligger i tellsticken och huset. Mina problem är att vissa brytare som jag har köpt funkar lite oregelbundet. Sista som jag nu köpte är ett relä(WMR-3500) som jag kopplade en rörelse sensor(LMDT-609) till detta funkar bra. Men då ville jag även ha med detta relä i switch king och det verkar jag inte kunna få, för när jag skickar upplärningskoden så tar den ej emot signalen tror inte det beror på att signalen missar för jag har en annan vanlig brytare bara en 0,5m ifrån och den når signalen till.

Är det signalfel har även köpt en ny sändare från Kina som inte verkade varken göra från eller till mot vad den medföljande sändaren gör, behöver jag i så fall köpa sändaren från Conrad(Aurel GP 433). Kan det även vara problem med att jag bor i ett betong hus som dödar signalen.

Skulle uppskatta hjälp då detta är frusterande

Martin
Administrator
Administrator

Re: Helt ny på detta!

Post by Martin » Mon 07 Apr 2014, 07:40

Om mottagaren i väggen inte lär sig signalen kan det bero på att minnet i mottagaren är fullt. Då kan du behöva tömma minnet på mottagaren. Hur du gör det är olika för olika mottagare. Det bör dock stå i manualen.
Martin | Switch King

sebastian_nederman@hotmai
1 star
1 star

Post by sebastian_nederman@hotmai » Mon 07 Apr 2014, 14:23

Jo jag har att försökt tömt minnet flera ggr om och anslutit andra enheter utan problem men på något vis vill han inte ta tellstickens upplärningskod

krambriw
4 stars
4 stars

Post by krambriw » Mon 07 Apr 2014, 18:22

TellSticken får inte vara för långt bort från mottagaren under upplärningsfasen.

Pröva följande i Telldus Center istället:

a) sätt mottagaren i inlärningsläge
b) skicka nu ett eller flera ON kommando för mottagaren från TellSticken istället för 'Lär upp'...
c) om det fungerar, skall mottagaren tillslut börja blinka som svar på att det gick bra
d) testa nu några gånger med ON/OFF från TellSticken så skall lampan ömsom tändas, ömsom släckas (gammal svenska vart det oxå)

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Wed 09 Apr 2014, 07:06

krambriw wrote:b) skicka nu ett eller flera ON kommando för mottagaren från TellSticken istället för 'Lär upp'...
Detta är även min erfarenhet - att ett "On" ibland biter om ett "Learn" inte gör det...
Martin | Switch King

Post Reply