Beter sig väldigt märkligt
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Re: Beter sig väldigt märkligt
Det låter som du missuppfattat något, vilken apa använder du och hur exakt slår du till och av. Kan du ge oss en skärmdump av översikten?
Tellstick Duo, Switchking, 10 Nexa EYCR-2300, 1 EYCR-201, 3 Nexa LGDR-3500, 3 Nexa PE3 mottagare, 2 Nexa LCMR-1000, 2 LWMR-230 & 2 Nexa LMDT-810.
-
- 3 stars
nollan?
på vad? Har ingen nolla nånstans tyvärr.
mina enheter är självlärande. trycker bara på en knapp på enheten så kodas den in mot knappen på fjärren
på vad? Har ingen nolla nånstans tyvärr.
mina enheter är självlärande. trycker bara på en knapp på enheten så kodas den in mot knappen på fjärren
-
- 4 stars
Nollan på fjärrkontrollen 

Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Server 3.2.0.2 med Databas 2.5.5
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- 3 stars
Dasken, jag tycker det är tråkigt att du inte vill svara på min fråga när jag tar mig tid att försöka hjälpa dig
Tellstick Duo, Switchking, 10 Nexa EYCR-2300, 1 EYCR-201, 3 Nexa LGDR-3500, 3 Nexa PE3 mottagare, 2 Nexa LCMR-1000, 2 LWMR-230 & 2 Nexa LMDT-810.
-
- 3 stars
Missade tyvärr ditt inlägg Ellghe!Ellghe wrote:Det låter som du missuppfattat något, vilken apa använder du och hur exakt slår du till och av. Kan du ge oss en skärmdump av översikten?
Apa?
Skriv gärna så man förstår?
slår av och till med appen eller i Switchking.
När jag tex ska slå av en lampa i köket så slår en annan lampa av i vardgasrummet!
-
- 3 stars
Vadå nollan?sonnyboy wrote:Nollan på fjärrkontrollen
Har väl ingen nolla på fjärren?
Bara av och på ju!!!
-
- 4 stars
Re: Sv: Beter sig väldigt märkligt
Kolla på fjärren på bilden.
Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Beyond Measure 1.7
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
Switch King
Klient 3.1.0.1
Telldus 2.1.1
-
- 3 stars
Jag tror vi pratar förbi varandra, nu börjar vi om från början:
2) Vilken app använder du?
3) Vilket operativsystem kör du Switchking på?
4) Kan du bifoga någraskärmdumpar, av tex fliken "översikt" med alla grupper (om du har några) öppna?
1) Vilken fjärrkontroll refererar du till i ditt mess härovan?Dasken wrote:Hej!
Jag har ett väldigt märkligt fenomen när det gäller mina Nexaswitchar
Jag kodar in dom i telldus och switchking. och det funkar kanon
men efter några dagar så verkar dom para ihop sig med varandra?
För när jag sen använder appen eller min fjärrkontroll så stängs flera av på samma knapp!
Vad gör jag för fel?
4) Kan du bifoga någraskärmdumpar, av tex fliken "översikt" med alla grupper (om du har några) öppna?
-
- 3 stars
1 fjärkkontroll NEYCT-705Ellghe wrote:Jag tror vi pratar förbi varandra, nu börjar vi om från början:
1) Vilken fjärrkontroll refererar du till i ditt mess härovan?Dasken wrote:Hej!
Jag har ett väldigt märkligt fenomen när det gäller mina Nexaswitchar
Jag kodar in dom i telldus och switchking. och det funkar kanon
men efter några dagar så verkar dom para ihop sig med varandra?
För när jag sen använder appen eller min fjärrkontroll så stängs flera av på samma knapp!
Vad gör jag för fel?
2 SwitchKing
3 Win 7
4 Ska försöka
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- 3 stars
Perfekt, tack!
Fjärren:
Du vet om att om du trycker på knapparna närmast NEXA-logtypen manövrerar du alla on/off brytare som är programmerade för att manövreras av fjärren. Dimmers verkar bara påverkas av sin specifika knapp. Kan det vara ditt problem fjärren?
Switch King:
Du har samma Fjärrkontrollskod och olika enhetskod till ett antal brytare. Jag är inte säker på om det spelar någon roll att man har samma Fjärrkontrollskod, det kan Tomas eller Martin svara på. Oavsett skulle jag prova att ge brytarna olika Fjärrkontrollskoder. Om du vill kan du låta Telldus Center slumpa fram koderna, det finns en sådan funktion där när man gör nya brytare.
Dela gärna med dig av dina erfarenheter , Bra eller dåliga, vi lär ju av varandra här.
Fjärren:
Du vet om att om du trycker på knapparna närmast NEXA-logtypen manövrerar du alla on/off brytare som är programmerade för att manövreras av fjärren. Dimmers verkar bara påverkas av sin specifika knapp. Kan det vara ditt problem fjärren?
Switch King:
Du har samma Fjärrkontrollskod och olika enhetskod till ett antal brytare. Jag är inte säker på om det spelar någon roll att man har samma Fjärrkontrollskod, det kan Tomas eller Martin svara på. Oavsett skulle jag prova att ge brytarna olika Fjärrkontrollskoder. Om du vill kan du låta Telldus Center slumpa fram koderna, det finns en sådan funktion där när man gör nya brytare.
Dela gärna med dig av dina erfarenheter , Bra eller dåliga, vi lär ju av varandra här.