Andriod klienten låser sig...
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Andriod klienten låser sig...
Android klient 0.9.1.1 resp 0.9.1.0 (Sambons)
SK server 0.9.2.4 (databas 1.82)
Har inte gjort några ändringar på serversidan, nätverket eller något i den stilen.
Allt funkade som det skulle i går när jag gick o la mig (tryckte igång "Natti natt" senariot och det gjorde vad det skulle)
Nu på eftermiddagen skulle jag bara kolla temperaturerna i Andriod klienten och då funkade inget!!!
Den laddar och laddar men inget händer, startade om telefonen men det hjälpte inte, startade om servern men inte heller det hjälpte...
Kollade med http://192.168.0.22/devices om REST var igång, fick upp den vanliga frågan om login och efter att ha slagit in användare och lösen, fick jag upp den vanliga XML-listan i IE.
Så, REST verkar funka! Testade från sambons mobil om Androidklienten funkade där, men nej, inte där heller!
Testade att trycka på några av mina Widgets och det funkar ibland, ibland låser dom telefonen en bra stund...
Börjar bli skallig av detta, river och river mitt hår!!!
Någon som har tips och idéer om vad det kan vara???
SK server 0.9.2.4 (databas 1.82)
Har inte gjort några ändringar på serversidan, nätverket eller något i den stilen.
Allt funkade som det skulle i går när jag gick o la mig (tryckte igång "Natti natt" senariot och det gjorde vad det skulle)
Nu på eftermiddagen skulle jag bara kolla temperaturerna i Andriod klienten och då funkade inget!!!
Den laddar och laddar men inget händer, startade om telefonen men det hjälpte inte, startade om servern men inte heller det hjälpte...
Kollade med http://192.168.0.22/devices om REST var igång, fick upp den vanliga frågan om login och efter att ha slagit in användare och lösen, fick jag upp den vanliga XML-listan i IE.
Så, REST verkar funka! Testade från sambons mobil om Androidklienten funkade där, men nej, inte där heller!
Testade att trycka på några av mina Widgets och det funkar ibland, ibland låser dom telefonen en bra stund...
Börjar bli skallig av detta, river och river mitt hår!!!
Någon som har tips och idéer om vad det kan vara???
-
- 5 stars
Re: Andriod klienten låser sig...
Tjenare.
Låter ganska skumt,
Hur går det om du ansluter mot switchking.se testserver?
Hämtat från switchking.se
Switch King har en demomiljö för Android. Du ansluter till demomiljön genom att ange följande information i Android-klienten:
Adress: http://www.switchking.se
Port: 8800
Användarnamn: user
Lösenord: pass
Observera att detta är en demomiljö som alla användare har tillgång till. Det kan göra att den förändras under dagen eller att någon annan gör ändringar i miljön samtidigt som du använder den.
Demomiljön rensas varje natt.
Låter ganska skumt,
Hur går det om du ansluter mot switchking.se testserver?
Hämtat från switchking.se
Switch King har en demomiljö för Android. Du ansluter till demomiljön genom att ange följande information i Android-klienten:
Adress: http://www.switchking.se
Port: 8800
Användarnamn: user
Lösenord: pass
Observera att detta är en demomiljö som alla användare har tillgång till. Det kan göra att den förändras under dagen eller att någon annan gör ändringar i miljön samtidigt som du använder den.
Demomiljön rensas varje natt.
-
- 3 stars
Intressant, det funkade rakt av, då måste det vara något fel här hemma med andra ord...
Har redan testat att stänga av brandväggen på servern, för att kolla så det inte var en uppdatering eller något där, som ställt till det, men det blir till att köra igenom var enda lite grej i nätverket igen och se vad som händer...
Tack för hjälpen med att konstatera att det inte är själva klienten (vilket jag iofs misstänkte att det inte var, med tanke på att det var likadant på sambons, som har en tidigare version...)
Letar och rapporterar ev. framgång / motgång...
Har redan testat att stänga av brandväggen på servern, för att kolla så det inte var en uppdatering eller något där, som ställt till det, men det blir till att köra igenom var enda lite grej i nätverket igen och se vad som händer...
Tack för hjälpen med att konstatera att det inte är själva klienten (vilket jag iofs misstänkte att det inte var, med tanke på att det var likadant på sambons, som har en tidigare version...)
-
- 5 stars
Vad bra att du lyckades komma ett steg vidare.KungenAvPeking wrote:Intressant, det funkade rakt av, då måste det vara något fel här hemma med andra ord...
jag skulle börja med att starta om utrustningen även utöver server, dvs modem/router brukar ju oftast inte vara fel men jag råkade ut för ett problem med min router i går, la nån onödig timme på att felsöka en nyinstallerad linux server som jag inte kunde komma åt via ssh externt men det fungerade bra internt.
Av någon anledning så uppfattade inte routern de nya inställningarna för port forward som jag la in, fungerade direkt efter omstart.
Så det brukar vara smart att börja med det som tar kortast tid.
Får du fram något i loggen till servern?
-
- Administrator
Skulle också tipsa om det.Isaksson wrote:jag skulle börja med att starta om utrustningen även utöver server, dvs modem/router brukar ju oftast inte vara fel men jag råkade ut för ett problem med min router i går[...]
När du testade så testade du ju din lokala IP-adress. Hur ser det ut om du skriver in din publika IP-adress i browsern? Fungerar det då?
Antar att du har den publika adressen (eller DNS-namnet) telefonen...
Martin | Switch King
-
- 3 stars
Har testat både internt och externt... Inget av dom funkar!
Det konstiga är att jag får svar på
http://interntIP:8800/devices
http://DNS:8800/devices (DNS lagrad i Router)
-
- 5 stars
får du svar från din mobiltelefons browser?KungenAvPeking wrote:Har testat både internt och externt... Inget av dom funkar!
eller testar du det på din dator?
Tänker om det operatören har något tillfälligt strul.
Vi har ju hört talas om "tre till tre" så man blir inte längre förvånad

-
- 3 stars
Testar i datorn, InternetExplorer (funkar inte från Androids browser, ens i vanliga fall...
)
Och det kan ju inte vara min leverantör, då jag kör på WiFi när jag är hemma...
Har alltid funkat klockrent, både här hemma och utifrån (om man bortser från mindre missar i inställningar första dagen, som jag löste ut ganska enkelt...
)
Har kollat så inte Windows brandvägg hoppat igång, testat att stänga av Normans brandvägg, startat om servern (hele datorn efter att ha testat att bara startat om SK Server), startat om HELA mitt nätverk, från modem och hela vägen till sista klient (inkl Android telefonen) till och med skrivarna... Men det vill sig inte!
Nästa steg är väll att avinstallera Servern och installera om den (med tanke på att Android-klienten funkar mot switchking.se).

Har alltid funkat klockrent, både här hemma och utifrån (om man bortser från mindre missar i inställningar första dagen, som jag löste ut ganska enkelt...

Har kollat så inte Windows brandvägg hoppat igång, testat att stänga av Normans brandvägg, startat om servern (hele datorn efter att ha testat att bara startat om SK Server), startat om HELA mitt nätverk, från modem och hela vägen till sista klient (inkl Android telefonen) till och med skrivarna... Men det vill sig inte!
Nästa steg är väll att avinstallera Servern och installera om den (med tanke på att Android-klienten funkar mot switchking.se).
-
- 5 stars
Har du testat att köra med 3G istället för ditt trådlösa då?KungenAvPeking wrote:Testar i datorn, InternetExplorer (funkar inte från Androids browser, ens i vanliga fall...)
Har alltid funkat klockrent, både här hemma och utifrån (om man bortser från mindre missar i inställningar första dagen, som jag löste ut ganska enkelt...)
bara för att se om det går att lokalisera problemet.
-
- Administrator