Datakällor slutat uppdatera i SK.

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Tresk
1 star
1 star

Datakällor slutat uppdatera i SK.

Post by Tresk » Sun 15 Dec 2013, 22:44

Hej.
i förrgår så installerade jag några Windows 7 uppdateringar & la AutoResetValuePlugin filerna i plugin mappen,
sen starta jag om datorn & efter det så sluta alla sensorer, fjärrkontroller, magneter, Skymningssensor & ir deckare att uppdatera i SK.

Dom uppdaterar i TelldusCenter men inte i SK...

Jag tog då bort AutoResetValuePlugin filerna & starta om flera gånger igen men ingen skillnad.
Det ända lilla som händer är att nått Temp värde kan bli uppdaterat i samma ögonblick jag kommer in i vindows med sen är det dött igen

Nån som har nån idé??

Mvh Danne.

Clientversion 3.1.0.1
Severversion 3.2.3.1 Databas 2.5.5
TellduCenter 2.1.1
Win 7 64-Bit
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

Martin
Administrator
Administrator

Re: Datakällor slutat uppdatera i SK.

Post by Martin » Mon 16 Dec 2013, 10:04

Om du söker på forumet så ser du att det är ett känt problem relaterat till Telldus drivrutin.
Du bör uppgradera drivrutinen till betaversion av Telldus 2.1.2 och som finns nedladdningsbar via Telldus forum. :wave:
Martin | Switch King

Tresk
1 star
1 star

Post by Tresk » Mon 16 Dec 2013, 16:42

Jag flasha firmware 12 & starta om, ingen skillnad.

2.1.2_beta10 har jag försökt installera förut utan att lyckas, provade igen men får bara detta felmedelande :(
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

krambriw
4 stars
4 stars

Post by krambriw » Mon 16 Dec 2013, 18:28

Innan du börjar, stoppa TelldusService servicen, eventuellt också SK serverns servicar, eventuellt också EG eller andra program som kanske använder Telldus Service

Tresk
1 star
1 star

Post by Tresk » Mon 16 Dec 2013, 19:51

Jag hade stoppat TelldusService, men det gick inte iaf...
nu prova jag att stoppa alla SK tjänsterna med & då gick det!

& med "TelldusCenter-2.1.2_beta10" så funkar ALLA datakällor som dom ska igen :D

Ser även att magnet brytarna sänder "på" & "av" på samma kod som utlovat med 2.1.2
däremot så sänder Tryckknappen LMLT-711 bara "på" kommandon vid varje tryck fortfarande (visserligen inget som lovats att fixas, men man kan ju alltid hoppas) ;)

Stort tack för snabb hjälp.
Mvh. Danne

Post Reply