Switchking Service Host + REST = 100% CPU

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
Flygekorre
3 stars
3 stars

Switchking Service Host + REST = 100% CPU

Post by Flygekorre » Mon 11 Nov 2013, 16:03

Hej!

Jag har som flera tidigare haft detta problem, jag har läst runt lite och förstått att man skall schemalägga alla enheter för att få bort "Sökande tillbaka i tiden" men detta tycks inte hjälpa i mitt fall, och det är heller inga 25% cpu som andra har erfarit utan här är det 95%+ konstant. Jag har även satt alla datakällor att bara lagra data i max 7 dagar och endast skriva till databasen vart 10'e minut, inte heller detta verkar hjälpa.

Stänger jag ner REST så lugnar den ner sig. Startar jag upp allt kommer det direkt igen, inte heller omstart av servern hjälper. Tjänsterna drar igång i rätt ordning. Vad kan ha hänt i mitt fall? Finns det ytterligare åtgärder jag kan ta? Jag har senaste versionen av SK på en Windows XP maskin.

Flygekorre
3 stars
3 stars

Re: Switchking Service Host + REST = 100% CPU

Post by Flygekorre » Mon 11 Nov 2013, 16:55

jag kan nu tillägga att cpu'n går ner efter det att jag kopplar ifrån min android-padda som sitter upphängd på väggen och ansluten via wifi, den har en widget för en brytare, sedan har jag resterande på min och sambons telefon. Det är sedan den kom till som cpun börjat maxa, men både jag och sambon har haft SK på våra enheter en längre tid utan att det har betett sig såhär, varför rusar den just när paddan kommer online? Enda skillnaden är att paddan går via ett lokalt IP och inte genom internet för att nå servern vilket borde innebära snabbare access och möjligen mer stress?

Martin
Administrator
Administrator

Re: Switchking Service Host + REST = 100% CPU

Post by Martin » Tue 12 Nov 2013, 20:22

Låter ju som om paddan skulle skicka en hel hög data till servern som därmed skulle dra iväg CPU. Det enda som spontant skulle kunna orsaka något sådant beteende är om paddan skulle fråga efter grafer hela tiden.
Martin | Switch King

Post Reply