Hej!
Efter en massa strul med min PC med diverse pgm inkl. SK har jag nu skaffat en ny PC med Windows 8. Installationen av SK gick bra. Dvs. först fungerade inte SK men efter det att jag kör det i kompabilitetsläge för Windows 7 verkar allt OK.
MEN. Det är något fel med klockan. Den går rätt, är inställd för att byta till vintertid 27:e. Torts det sker allt i SK med en timmes försening.
På bifogade skärmdump ser man att solen går ner 16:24. Rätt den dagen var 17:24, Man ser att nästa händelse ska ske kl 23:00 trots att kockan redan är 23:20. Lampan slocknade 24:00. Var kan felet ligga?
Jag kör:
Windows 8
Server 2.0.2
Klient 2.0.1
Fel på klockan?
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 2 stars
Fel på klockan?
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
-
- Administrator
Re: Fel på klockan?
Olika användare på datorn har olika tidszoner. Switch King kör med ett systemkonto som får sin tidszon från "grundinställningen" på datorn.
Om "grundinställningen" är fel får Switch King fel tid. När du installerade din dator är det möjligt att det någon gång valdes en tidszon annan än en svensk tidszon - ofta när man väljer engelskt operativ först och sedan lägger på svenska i efterhand. Då måste du ställa om tidszonen för Windows egna systemkonton under (på engelska) "Control Panel - Region - Administrative".
Om "grundinställningen" är fel får Switch King fel tid. När du installerade din dator är det möjligt att det någon gång valdes en tidszon annan än en svensk tidszon - ofta när man väljer engelskt operativ först och sedan lägger på svenska i efterhand. Då måste du ställa om tidszonen för Windows egna systemkonton under (på engelska) "Control Panel - Region - Administrative".
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Re: Fel på klockan?
Det var redan rätt tid där. Men efter litet surfande fann jag en lösning:
1. Klicka på klockan längt ner till höger
2. Klicka på "Ändra inställningarna...."
3. Klicka på fliken "Internettid"
4. Klicka på " Ändra inställningar..."
5. Byt till "time.nist.gov" (Jag hade tidigare: time.windows.com)
Nu verkar allt OK.
//Sven
1. Klicka på klockan längt ner till höger
2. Klicka på "Ändra inställningarna...."
3. Klicka på fliken "Internettid"
4. Klicka på " Ändra inställningar..."
5. Byt till "time.nist.gov" (Jag hade tidigare: time.windows.com)
Nu verkar allt OK.
//Sven