Utgråade val för datakälla från Tellstick Duo?

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
joda
1 star
1 star

Utgråade val för datakälla från Tellstick Duo?

Post by joda » Thu 17 Oct 2013, 19:56

Har just skaffat mig en TS Duo och börjat testa av Switchking.

Har lagt in en brytare och försöker få in mina tempsensorer, men på det senare går jag bet.

Jag hittar dom utan problem, men när jag ska lägga till dom så kan jag inte välja "Tid och intervall" för det är utgråat(?)
sk.PNG

Har jag missat något vitalt?

Kan polla/se dom utan problem med tdtool etc.

Code: Select all

Number of devices: 1
257     Fönster_Vardagsrum     ON

SENSORS:

PROTOCOL                MODEL                   ID      TEMP    HUMIDITY        LAST UPDATED
fineoffset              temperature             235     -0.6°                  2013-10-17 20:54:06
fineoffset              temperature             204     14.6°                  2013-10-17 20:54:16

Eftersom detta verkar vara något som endast visas i GUI'et så ser jag inget heller i switchking-loggen alls.

Server:
Centos 6 x86
Telldus core 2.1.1
Switchking 3.2.1 (db 2.5.5) (Gratis-versionen)

Klient:
Win 7
Switchking 3.1.0.1

/Johan
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.

kivimart
3 stars
3 stars

Re: Utgråade val för datakälla från Tellstick Duo?

Post by kivimart » Thu 17 Oct 2013, 20:02

Värdet hämtas in till SK när duo tar emot signalen, brukar vara ca 1 gång per minut som dom olika temp sensorerna sänder.

Sedan kan databasen bli väldigt stor om man sparar värdet varje minut men detta går att ändra senare i guiden du kör när man lägger till källa.

joda
1 star
1 star

Post by joda » Thu 17 Oct 2013, 20:41

kivimart wrote:Värdet hämtas in till SK när duo tar emot signalen, brukar vara ca 1 gång per minut som dom olika temp sensorerna sänder.

Sedan kan databasen bli väldigt stor om man sparar värdet varje minut men detta går att ändra senare i guiden du kör när man lägger till källa.
Okej. Men jag kan inte välja att jag bara vill läsa av och lagra värdet var 5:e minut?

kivimart
3 stars
3 stars

Post by kivimart » Thu 17 Oct 2013, 20:47

Tror den tar emot alla sändningar men att det lagras i databasen med det intervallet du väljer.

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Fri 18 Oct 2013, 09:32

kivimart wrote:Tror den tar emot alla sändningar men att det lagras i databasen med det intervallet du väljer.
Korrekt
Martin | Switch King

Post Reply