Hei godt folk!
Jeg har brukt Switch King ett år nå, men ikke til noe avansert, bare av og på med lyset til klokkeslett.
Men nå har jeg tenkt å bli litt mer avansert, men står fast..
Det er to ting jeg ønsker at Switch King skal gjøre:
1. Holde temperaturen i ett rom på 20'. Jeg har en EYCR-2300, en ovn og en temperatursensor (som jeg ser i SK). Det jeg trenger hjelp til er altså hvordan programmere dette i SK.
2. Øke temperaturen i ett rom/bod. Jeg har nok en EYCR-2300 og en tempsensor til dette også. Det jeg ønsker er å starte ett scenario hvor SW holder 15 grader i 20 min, 20 grader i 10 min og 22 grader i 30 minutter, og deretter bare på i en 5 timer.
Er det noen som kan forbarme seg over meg og hjelpe meg?
På forhånd takk.
2 Nybegynnerspørsmål
-
- Administrator
Re: 2 Nybegynnerspørsmål
Skapa ett "gruppschema" som har ett "On" kl 00:00 varje dag i veckan. Skapa en regel som du knyter till ditt schema där du säger att enheten ska vara "On" om din datakälla har "< 20 grader".toto wrote:1. Holde temperaturen i ett rom på 20'. Jeg har en EYCR-2300, en ovn og en temperatursensor (som jeg ser i SK). Det jeg trenger hjelp til er altså hvordan programmere dette i SK.
Ange hysteres på kanske 2 grader (för att undvika att elementet aktiveras vid 19,9 grader och slås av vid 20,1 grader), och också ett felvärde för datakällan om det blir problem med temperatursensorn.
Koppla schemat till din enhet
Nu blir det stökigt och komplicerattoto wrote:2. Øke temperaturen i ett rom/bod. Jeg har nok en EYCR-2300 og en tempsensor til dette også. Det jeg ønsker er å starte ett scenario hvor SW holder 15 grader i 20 min, 20 grader i 10 min og 22 grader i 30 minutter, og deretter bare på i en 5 timer.

Menar du att du vill öka temperaturen i steg? Jag ser bara en lösning på detta - en "fullösning" - och det är fyra scenarior där scenariona är aktiverade i 20 minuter, 10 minuter, 30 minuter och 5 timmar.
Men - istället för att knyta enheten till scenariot kan man skapa fyra gruppscheman där varje gruppschema håller den önskade temperaturen (som i ditt första exempel). Utöver att du har en regel på gruppschemat som knyter den till en temperatur så knyter du också regeln till ett scenario.
Alltså:
Två regler per gruppschema. Den första regeln gäller temperatur och den andra regeln gäller att ett visst scenario kör.
1) Scenarior: "15 grader i 20 min", "20 grader i 10 min", "22 grader i 30 min", "På 5h"
2) Gruppscheman:
- "15 grader i 20 min" knuten till två regler - en för temperatur och en som kräver att scenariot "15 grader i 20 min" körs.
- "20 grader i 10 min" knuten till två regler - en för temperatur och en som kräver att scenariot "20 grader i 10 min" körs.
etc...
För att få detta att fungera måste du skapa en datakälla som innehåller ditt aktiva scenario. Det kommer du åt via REST.
Code: Select all
http://servernamn:8800/scenario/active
Vi rekommenderar att man inte använder Switch King och Telldus produkter till styrning av kritiska enheter, där risk för skada föreligger om enheten inte slås på eller av. Detta då det inte finns någon funktion som verkligen kan bekräfta att en signal nått en mottagare.
Martin | Switch King
-
- 2 stars
Takk skal du ha Martin!
Jeg skal forsøke å sette det opp i morgen!
Det er riktig som du antok, jeg ønsker å øke temperaturen i steg.
Dette høres komplisert ut, men jeg skal gjøre ett forsøk på å forstå det
mvh
Toto
Jeg skal forsøke å sette det opp i morgen!
Det er riktig som du antok, jeg ønsker å øke temperaturen i steg.
Dette høres komplisert ut, men jeg skal gjøre ett forsøk på å forstå det

mvh
Toto
-
- 2 stars
Hmm, fikk til første delen.
Så stoppet det opp fordi jeg ikke skjønner hvordan jeg skal lage den regelen om at ett visst scenario kjører..
Er det noen plugin programmerere som tar på seg ett lite (betalt) oppdrag???
Jeg skal varme opp ett rom i tre temperatursteg, de tre temperaturene skal holdes i x antall minutter
En xml fil som inneholder:
SK ID for bryter
SK ID for temp måler
tempsteg1
tempsteg2
tempsteg3
tempsteg4
varighet1
varighet2
varighet3
varighet4
Og ett eller annet som starter og stopper det hele...
Så stoppet det opp fordi jeg ikke skjønner hvordan jeg skal lage den regelen om at ett visst scenario kjører..
Er det noen plugin programmerere som tar på seg ett lite (betalt) oppdrag???
Jeg skal varme opp ett rom i tre temperatursteg, de tre temperaturene skal holdes i x antall minutter
En xml fil som inneholder:
SK ID for bryter
SK ID for temp måler
tempsteg1
tempsteg2
tempsteg3
tempsteg4
varighet1
varighet2
varighet3
varighet4
Og ett eller annet som starter og stopper det hele...