History Log - eventlog - søk og eksport

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
Ruskow
1 star
1 star

History Log - eventlog - søk og eksport

Post by Ruskow » Sat 21 Sep 2013, 10:18

Jeg ønsker å kunne se når og hvorfor hendelser blir aktivert
- og ønsker derfor tilgang til evntlog I excel, eller forbedringer i "History" og "Event log" vinduene I SwitchKing

Jeg benytter temperaturfølere, bevegelsesdetektorer og regler for å styre hendelser, og ønsker å se at logikken fungerer.
Når noe ikke har fungert som forventet ønsker jeg å kunne se hva som skjedde - for å forbedre logikken, og verifisere at sensorer fungerer.

f.eks.
- Når ble ovnene satt på
- Når ble lyset skrudd av
og
- Hvilke triggere førte til at ovnene og lyset ble skrudd på og av - var det tidsregel, Temperatur-regel, sensor x,y,z...

History gir ikke god nok oversikt.
- Ønsker filtrering på Device Name og sortering ved å klikke på headere - ala excel
- ønsker å se Triggere som fører til event..

Jeg tror jeg kan se dette I TellStick Event Log- men jeg ser ikke hvordan jeg kan eksportere Eventlog til EXCEL for sortering og filtrering

/Rune

Martin
Administrator
Administrator

Re: History Log - eventlog - søk og eksport

Post by Martin » Tue 24 Sep 2013, 21:38

Ruskow/Rune,
Vi är medvetna om just detta önskemål/behov - att i efterhand kunna se exakt vad som har gjort att exempelvis en lampa har tänts eller släckts.
I Switch King version 4, som vi jobbar med (om än långsamt på grund av annat som har haft vårt fokus den senaste tiden) så håller vi bättre ordning på just orsaken till en specifik händelse.

I nuvarande version är nog tyvärr enda möjligheten att logga allt som kommer in från Tellsticken via pluginet som skriver ner till fil.
Martin | Switch King

Post Reply