Hei!
Har bygd om noen x10 Bevegelsesdetektorer ifra 310MHz til 433 MHZ og ved å bruke rfxcom manager får jeg on og off kommando fra den ombygde bevegelsesdetektoren. Men når jeg prøver det samme i Switch King kommer det ingenting opp i loggen så regner med at de ikke er støttet i Switch King. Er det noen måte å få disse signalene inn i Switchking, helst direkte men eventuelt gjennom ett plugin?
håper dette var foståelig.
Hilsen Skjalg
ms16a x10 bevegelsessensor
-
- 1 star
Re: ms16a x10 bevegelsessensor
Ok. hei igjen.
har brukt litt tid på forumet, noe jeg skulle ha gjort før jeg postet dette spørsmålet, og fant denne posten viewtopic.php?f=8&t=1051&start=40 hvor det stod allt jeg trengte å vite. Frem til versjon 4.0 kommer ut får jeg benytte meg av eventghost og switch king sin eventghost plugin for å få inn dataene fra mine nye bevegelsesdetektorer.
litt info hvis det er andre som har lyst til å bytte ut sine nexa bevegelsesdetektorer:
Bruker Nexa idag men de sender ut data i opptil 5 sekunder noe som kan forstyrre sending og mottak av andre signaler så leste på ett forum at X10 MS14 skulle være bedre å bruke men prisen på de i Norge var rundt 400 kroner. Derfor fant jeg MS16 på Ebay til under 100 pr. stk. fant også en guide til hvordan man kan endre de slik at de vil virke med rfxcom 433 MHZ mottaker. Link til guide :http://www.domotica.famschenk.eu/MS14A_OP_433.92.html. denne er på nederlansk men ved hjelp av Google translate ble den fint leselig på norsk også.
vær obs på at på MS16a sensorene var GND litt lenger ned på kretskortet, det lurte meg en god stund. se dette forum : http://www.domoticaforum.eu/viewtopic.php?t=3911.
dette er hva jeg får i rfxmng ved bruk av X10 MS16a:
0710000241010160
Packettype = Lighting1
subtype = X10
Sequence nbr = 2
housecode = A
unitcode = 1
Command = On
Signal level = 6
--------------------------------------------------------
0710000841010050
Packettype = Lighting1
subtype = X10
Sequence nbr = 8
housecode = A
unitcode = 1
Command = Off
Signal level = 5
håper dette kan være nyttig for å få den implementert inn til serversiden av Switch King.
MVH
Skjalg
har brukt litt tid på forumet, noe jeg skulle ha gjort før jeg postet dette spørsmålet, og fant denne posten viewtopic.php?f=8&t=1051&start=40 hvor det stod allt jeg trengte å vite. Frem til versjon 4.0 kommer ut får jeg benytte meg av eventghost og switch king sin eventghost plugin for å få inn dataene fra mine nye bevegelsesdetektorer.
litt info hvis det er andre som har lyst til å bytte ut sine nexa bevegelsesdetektorer:
Bruker Nexa idag men de sender ut data i opptil 5 sekunder noe som kan forstyrre sending og mottak av andre signaler så leste på ett forum at X10 MS14 skulle være bedre å bruke men prisen på de i Norge var rundt 400 kroner. Derfor fant jeg MS16 på Ebay til under 100 pr. stk. fant også en guide til hvordan man kan endre de slik at de vil virke med rfxcom 433 MHZ mottaker. Link til guide :http://www.domotica.famschenk.eu/MS14A_OP_433.92.html. denne er på nederlansk men ved hjelp av Google translate ble den fint leselig på norsk også.

dette er hva jeg får i rfxmng ved bruk av X10 MS16a:
0710000241010160
Packettype = Lighting1
subtype = X10
Sequence nbr = 2
housecode = A
unitcode = 1
Command = On
Signal level = 6
--------------------------------------------------------
0710000841010050
Packettype = Lighting1
subtype = X10
Sequence nbr = 8
housecode = A
unitcode = 1
Command = Off
Signal level = 5
håper dette kan være nyttig for å få den implementert inn til serversiden av Switch King.
MVH
Skjalg