Efter att ha lagt till enheter i Switch King så får jag ett fel nästa gång jag startar klienten.
"Mismatch mellan enheter tillgängliga i TelldusCenter och Switch King"
Jag kan välja mellan:
1. Behåll enheterna och lägg till dem till TelldusCenter
2. Ta bort enheterna
Om jag väljer det första får jag felmeddelande: "An error occured when clicking OK in the Keep/Delete Missing Devices window"
Om jag väljer ta bort så tar den bort enheterna ibland, ibland så blir det ett annat felmeddelande
Men, jag vill ju inte ta bort enheterna!
Mismatch
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- Administrator
Re: Mismatch
Högst troligt är att Telldus Service har problem. Steg 1 är att starta om Telldus Service (och därmed även Switch Kings tjänster).
Läs gärna igenom inlägget som innehåller information om vad vi behöver för att kunna hjälpa dig:
viewtopic.php?f=10&t=20
Läs gärna igenom inlägget som innehåller information om vad vi behöver för att kunna hjälpa dig:
viewtopic.php?f=10&t=20
Martin | Switch King
-
- 1 star
Jag har samma problem efter att jag uppdaterade härom dagen. Mycket irriterande eftersom det inte heller går att styra via iphone klienten längre n'r detta fel inträffar.
-
- Administrator
Vi kan inte göra så mycket mer än att vänta på att Telldus släpper sin version som ska innebära bättre stabilitet (2.1.1).
Slutar Telldus Service att svara (eller börjar leverera korrupt information) så gör den - det är inte så mycket mer att göra än att starta om tjänsterna.
Slutar Telldus Service att svara (eller börjar leverera korrupt information) så gör den - det är inte så mycket mer att göra än att starta om tjänsterna.

Martin | Switch King
-
- 1 star
Mismatch
Den lösning som jag hittills lyckats med är att när man får upp skylten om missmatch lägger till enheterna och när sk öppnas så inaktiverade jag enheterna och dolde dem i iPhone klienten. Än så länge har det funkat hela dagen utan problem.
-
- 3 stars
Jag får också detta problem lite då och då.
Men bara på en specifik enhet: "Motorvärmare".
Jag har telldus center 2.1.1 och fw5. Switchking server 2.0.3.9 och client 2.0.2.4.
Väljer jag spara enhet och lägg till i Telldus så får jag sedan upp två "motorvärmare". Med samma "data"...
Edit: Nästa omstart genererade "mismatch" igen så då valde jag "ta bort". Hade då en "motorvärmare" kvar- men som däremot tappat mitt schema (den fanns kvar både i Telldus och Switchking.)
Gjorde då ett nytt schema på den och startade om datorn.... ingen mismatch!
Nåt databasstrul är det nog men får väl se om det upprepar sig eller om det löste sig nu..
Men bara på en specifik enhet: "Motorvärmare".
Jag har telldus center 2.1.1 och fw5. Switchking server 2.0.3.9 och client 2.0.2.4.
Väljer jag spara enhet och lägg till i Telldus så får jag sedan upp två "motorvärmare". Med samma "data"...
Edit: Nästa omstart genererade "mismatch" igen så då valde jag "ta bort". Hade då en "motorvärmare" kvar- men som däremot tappat mitt schema (den fanns kvar både i Telldus och Switchking.)
Gjorde då ett nytt schema på den och startade om datorn.... ingen mismatch!
Nåt databasstrul är det nog men får väl se om det upprepar sig eller om det löste sig nu..
Last edited by albinsson on Tue 06 Mar 2012, 15:52, edited 1 time in total.
-
- Administrator