Hej!
Hur skall jag få till ett scenario som aktiveras när jag byter systemläge?
Jag använder systemläge borta/hemma, och när man går in i systemläge borta vill jag att ett scenario släcker ner alla enheter som är startade manuellt, dessa missas som det är nu.
Mvh Rickard
TelldusCenter 2.1.1 med Wait30 patchen inlagd
SK Server: 3.2.0.2
SK Klient: 3.1.0.1
Tellstick Duo med FW5
Starta ett Scenario vid systemlägesbyte
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 3 stars
Re: Starta ett Scenario vid systemlägesbyte
Ett gruppschema med ett OFF och alternativet att det ska aktiveras vid systemläge Borta kanske fungerar?
EDIT:
Du kanske redan använder scheman och då är det väl ett "Enligt schema"-kommando som behöver skickas?
EDIT:
Du kanske redan använder scheman och då är det väl ett "Enligt schema"-kommando som behöver skickas?
-
- 3 stars
Re: Starta ett Scenario vid systemlägesbyte
Jag löste det med EventGhost.
Jag använder ändå det när jag via en brytare aktiverar systemlägen. Jag la bara helt enkelt till en Scenario Activate "all by schedule" i åtgärdslistan.
Jag använder ändå det när jag via en brytare aktiverar systemlägen. Jag la bara helt enkelt till en Scenario Activate "all by schedule" i åtgärdslistan.
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.