REST kommandon

Supportfrågor för server och klient (Windows, iPhone, Android, Linux).
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
toorn
1 star
1 star

REST kommandon

Post by toorn » Tue 15 Jan 2013, 14:37

Hej,

Finns det någon lite bättre beskrivning på vad de olika kommandona gör, jag tänker på:
- cancelsemiauto
- turnonfake
- turnofffale
- dimfake
etc.

KungenAvPeking
3 stars
3 stars

Re: REST kommandon

Post by KungenAvPeking » Tue 15 Jan 2013, 16:39

Okej, den första kan jag i alla fall...

cancelsemiauto: Om du har ett schema på en enhet och manuellt ändrar läge på den enheten, så går den in i semiautoläge (du får den lilla pausesymbolen på enheten). Detta läge ligger kvar tills nästa schemahändelse återställer enheten (till att gå enligt schema) ELLER du åter manuellt ändrar läge på enheten (varpå den hamnar i ett nytt semiautoläge) ELLER du använder canselsemiauto kommandot (då den återgår till schemat). Med andra ord, cancelsemiauto skulle kunna beskrivas som "återgå till schema", eller "återgå till automatik"

Resten ska jag ärligt säga att jag inte har så bra koll på, så där lämnar jag staffetpinnen vidare... :wave:

KungenAvPeking
3 stars
3 stars

Post by KungenAvPeking » Tue 15 Jan 2013, 16:43

På tal om staffetpinne...

När jag kollar på sidan med REST-kommandon, inser jag att det finns en del att önska...
Många kommandon är självförklarande (för oss som varit med ett tag i alla fall) men en hel del skulle kanske behöva en liten förklaring...?

Kanske ett projekt för någon av oss användare att hjälpa till med, så grabbarna kan koncentrera sig om alla önskemål om förbättringar på själva programmet...? :roll:

Martin
Administrator
Administrator

Post by Martin » Tue 15 Jan 2013, 21:42

"fake"-kommandon används oftast när Switch King är länkade med andra system som också kan kontrollera stickan, eller om enheten som kontrolleras är en "virtuell enhet".

Ett anrop till "fakeon" markerar enheten som "On" i Switch King men skickar inte ut någon signal (till skillnad från "on").
Martin | Switch King

Post Reply