Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Supportfrågor för Switch King i Linux-miljö
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
Post Reply
r1a
2 stars
2 stars
Posts: 37
Joined: Fri 26 Oct 2012, 15:57

Sv: Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by r1a » Mon 12 Nov 2012, 22:55

Martin wrote:Hmm... Provade att hämta från Dropbox via annan burk och packa upp och fick inga CRC-fel.
Kanske är Apples "It just works" som spökar...

:banghead:
Då får jag testa att ladda ner en gång till imorgon och se hur det går. Ja är så sugen på att få de att funka.
Har själv varit sysselsatt med att bygga om en tempgivare till ljussensor ikväll :smile: .

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2

riro
3 stars
3 stars
Posts: 161
Joined: Wed 11 Jan 2012, 16:40
Contact:

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by riro » Tue 13 Nov 2012, 06:25

Lägg upp en Torrent på The PirateBay ... fungerar även för lagligt material. :lol:
http://switchqueen.snowland.se/ - Every king needs his queen

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Martin » Tue 13 Nov 2012, 08:01

zaxie wrote:Mitt problem är inte att SK är seg utan att jag tappar kommunikationen mellan min klient och servern hela tiden.
Fungerar i någon minut och därefter så slutar mono processen att svara.
Vet inte ifall det är Mono som hänger sig eller om det är hårdvaran eller något annat. (allt annat tuffar på som det ska på raspberryn).
Hur lång tid tog det innan kommunikationen försvann? Jag har kört i 16 timmar nu utan problem, med klienten ansluten hela tiden.
Kör du Classic eller Duo?
riro wrote:Lägg upp en Torrent på The PirateBay ... fungerar även för lagligt material. :lol:
Tror distributionskanalerna får vänta tills det finns stöd för annat än Soft-Float-versionen. Att köra nuvarande image är ändå bara ett POC.

Frustrerande dock - att det inte fungerar... Det är ju ett enda kommando för att skapa själva image-filen (sudo dd bs=1m if=/dev/disk1 of=SwitchKingRPi.img) och ett vanligt högerklick för att komprimera filen.
Jag ser inte riktigt vad jag kan ha gjort fel? Har ju också provat att ladda ner och zippa upp filen på annan maskin utan CRC-fel.
Vill ju inte testa det fullt ut med att skriva imagen tillbaka till kortet då jag ju tappar min egen installation så fort jag gör så...

Jag har inte heller hittat något som indikerar att jag måste preparera själva OS:et - typ sysprep i Windows...
Martin | Switch King

Dale
1 star
1 star
Posts: 8
Joined: Thu 01 Nov 2012, 10:40

Re: Sv: Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Dale » Tue 13 Nov 2012, 10:49

r1a wrote:
Martin wrote:Hmm... Provade att hämta från Dropbox via annan burk och packa upp och fick inga CRC-fel.
Kanske är Apples "It just works" som spökar...

:banghead:
Då får jag testa att ladda ner en gång till imorgon och se hur det går. Ja är så sugen på att få de att funka.
Har själv varit sysselsatt med att bygga om en tempgivare till ljussensor ikväll :smile: .

Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
Kollar jag via dropbox är filen 0.91 GB stor men när jag testar att ladda ner den så är den bara 30,9 kB så det är troligt att hela filen inte är på plats hos Dropbox. Att hämta från annan burk kan fungera om man sitter på samma nät (LAN) då synkningen över LAN går lokalt. Det är inte så att ditt konto är fullt på Dropbox? Kanske testa å lägga upp filen på Google Drive ist? Finns iofs flera andra gratis tjänster med som SkyDrive, SugarSync bland annat.

zaxie
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Fri 09 Nov 2012, 15:32

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by zaxie » Tue 13 Nov 2012, 14:45

Martin wrote:
zaxie wrote:Mitt problem är inte att SK är seg utan att jag tappar kommunikationen mellan min klient och servern hela tiden.
Fungerar i någon minut och därefter så slutar mono processen att svara.
Vet inte ifall det är Mono som hänger sig eller om det är hårdvaran eller något annat. (allt annat tuffar på som det ska på raspberryn).
Hur lång tid tog det innan kommunikationen försvann? Jag har kört i 16 timmar nu utan problem, med klienten ansluten hela tiden.
Kör du Classic eller Duo?
Jag har max hunnit ansluta, och därefter försökt lägga till en ny enhet, då krashar mono.
Vanligtvis kan man ansluta och därefter hänger sig klienten pga. servern slutar fungera. så någon minut.
Har installerat SK på min windows server nu utan bekymmer. Men det vore väldigt trevligt med en Raspberry installation.

zaxie
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Fri 09 Nov 2012, 15:32

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by zaxie » Tue 13 Nov 2012, 20:45

Har laddat upp Martins image hos rapidgator ifall det är någon som vill ta hem den därifrån.
Zip/splittad, så ni behöver samtliga delar.

http://rapidgator.net/file/56404566/Swi ... i.zip.html
http://rapidgator.net/file/56404974/Swi ... i.z02.html
http://rapidgator.net/file/56405317/Swi ... i.z01.html

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Martin » Tue 13 Nov 2012, 21:16

@zaxie: Tackar.

Körde du Duo eller Classic i din miljö? Funderar på om det är Raw-callbacks från Duon som var problemet hos dig. Jag får ju aldrig dessa eftersom jag testar med en Classic.
Martin | Switch King

zaxie
1 star
1 star
Posts: 11
Joined: Fri 09 Nov 2012, 15:32

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by zaxie » Tue 13 Nov 2012, 21:49

Det var så lite så, hoppas någon får nytta av dem :-)

Ja det är Duo jag har här.

Isaksson
5 stars
5 stars
Posts: 637
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51
Location: Västervik

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Isaksson » Wed 14 Nov 2012, 20:15

Jag har testat lite nu, jag kör med mono 2.10.8.1.
Använder jag en Duo så klarar sig servern i några minuter upp till kanske 10, kör samma config men med en classic och servern har nu snurrat på 30 min utan några störningar.

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Raspberry Pi - SwitchKing - En guide

Post by Martin » Thu 15 Nov 2012, 08:54

Isaksson wrote:Jag har testat lite nu, jag kör med mono 2.10.8.1.
Använder jag en Duo så klarar sig servern i några minuter upp till kanske 10, kör samma config men med en classic och servern har nu snurrat på 30 min utan några störningar.
Då känns det som om det är callbacks från telldusd som gör att kommunikationen stoppas. Om man stänger av "raw-händelser" (i db) så kommer man säkert förbi det, men det är väl egentligen först intressant när en användbar version av Mono med stöd för "Hard-Float" dyker upp.

Det går troligtvis att lösa genom att skruva på parametrarna för anropet från telldusd, men det känns inte heller aktuellt förrän en ny Mono-version finns på plats.
Martin | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests