Funderingar----

Allmänna frågor och synpunkter.
Post Reply
waveman69
1 star
1 star

Funderingar----

Post by waveman69 » Sun 21 Nov 2010, 21:10

Hejsan Martin,

Har några funderingar som jag vill dela med mig till Er.

1. Möjligheten att skapa en gruppschema som bygger på agenda/veckor. För att kunna vissa mottagare, typ aktiv varannan vecka, denna mottagare aktiv dec till feb etc. Möjligt?
2. Lekte med gruppschema för belysning på morgonen men fick inte systemet att släcka ner vid solen uppgång utan fick lägga till en sluttid. Korrekt eller skall sol upp/ner kunna kicka in även med ett övergripande gruppschema?
3. Under november har ett par mottagare inte tänt och det vissnade sig att just dessa dagar har inte programmet följt programmerade värden, nästa dag har allt stämt igen.

Tack för ett grymt program, fungera helt fantastisk. :D

Mvh

Joakim

Martin
Administrator
Administrator

Re: Funderingar----

Post by Martin » Sun 21 Nov 2010, 21:39

waveman69 wrote:1. Möjligheten att skapa en gruppschema som bygger på agenda/veckor. För att kunna vissa mottagare, typ aktiv varannan vecka, denna mottagare aktiv dec till feb etc. Möjligt?
Vi har inga planer på detta just nu. Det är första gången frågan kommer upp, faktiskt. Jag vet att vi haft förslag på att kunna styra enheter på vissa datum tidigare - snarlikt, men ändå inte riktigt samma sak.

Vi tar med oss förslaget/önskemålet. Ju fler som efterfrågar samma sak - desto större chanser för implementation i en framtida version.
waveman69 wrote:2. Lekte med gruppschema för belysning på morgonen men fick inte systemet att släcka ner vid solen uppgång utan fick lägga till en sluttid. Korrekt eller skall sol upp/ner kunna kicka in även med ett övergripande gruppschema?
Du bör ha en sluttid på schemat.
Det finns också en bugg i 0.8.0 som gör att solstyrningen inte är riktigt 100% om du bara kryssar i en av rutorna för "tänd vid solnedgång" och "släck vid soluppgång".
Denna bugg är åtgärdad i kommande 0.8.1 och 0.9.
waveman69 wrote:3. Under november har ett par mottagare inte tänt och det vissnade sig att just dessa dagar har inte programmet följt programmerade värden, nästa dag har allt stämt igen.
Även detta är högst troligen en bugg. Åtgärdad i 0.8.1 och 0.9.
waveman69 wrote:Tack för ett grymt program, fungera helt fantastisk. :D
Tackar!
Martin | Switch King

nulf
2 stars
2 stars

Post by nulf » Mon 22 Nov 2010, 18:00

Hej

Jag är också intresserad av att kunna styra enheter veckovis, hade varit smidigt eftersom jag jobbar 4-skift.

Som det är nu så låter jag windows schemläggaren köra en batfil varje vecka som skriver ett värde i en txtfil vilken vecka det är, som i sin tur SK tittar på. Funkar bra men hade varit smidigare om funktionen fanns direkt i SK.

Tack för ett kanon program.

Isaksson
5 stars
5 stars

Post by Isaksson » Thu 25 Nov 2010, 23:06

Jag lägger en röst på att kunna styra enheter på vissa datum, skulle vara riktigt bra att ha en sådan funktion.

Post Reply