RaspberryPi BETA testare sökes

Allmänna frågor och synpunkter.
Syncronauten
1 star
1 star
Posts: 2
Joined: Sat 16 Dec 2017, 16:08

Re: RaspberryPi BETA testare sökes

Post by Syncronauten » Sat 10 Nov 2018, 21:37

Syncronauten wrote:
Sat 22 Sep 2018, 19:40
Hej,

Har kört på en pi3 med duo i nästan ett år och allt har fungerat bra gills jag köpte fler temperatur/fukt givare. Nu fungerar det 1 till 2 dagar sen måste jag starta om. När det är omstartat så tar det en bra stund innan man kommer åt servern och under tiden verkar en massa händelser sändas ut som verkar ha legat på kö.
Temperaturgivarna är telldus egna som mäter inne, ute temp samt luftfuktighet.

Hur skall man tänka när det gäller uppdatering av mjukvaran i pi för att hålla den säker? Jag har med jämna mellanrum kört uppdateringar, kan det ha påverkat?

Skulle det hjälpa att skaffa en pi 3b+ för att få lite bättre prestanda.?
Läste någonstans i en mycket gammal tråd att loggningen av datakällor kan ställa till problem. Har nu ändrat så det endast loggas 1gång / timme och max 1 dag på alla temp/fuktgivare och nu har det gått över en vecka utan hägning. Upplever att det är bättre respons vid tänd/släck också.

jjaktlund
1 star
1 star
Posts: 2
Joined: Mon 03 Dec 2018, 11:49

Re: RaspberryPi BETA testare sökes

Post by jjaktlund » Mon 03 Dec 2018, 21:09

Jag har precis köpt en Raspberry 3;samt hade telldus sedan innan och vill köra betatest, har laddat ned den men har lite problem med installationen,är en raspberry 3PI +
Har även köpt switchking license.
Mvh Jimmy.jaktlund

maghan
Administrator
Administrator
Posts: 77
Joined: Sun 15 Jan 2017, 14:40

Re: RaspberryPi BETA testare sökes

Post by maghan » Sat 29 Dec 2018, 15:08

Vi har nu kämpat ett tag med RPi men har inte riktigt fått det helt stabilt. Vi lägger detta projektet på is tillsvidare och kommer istället att sikta på andra lösningar för enkretskortsdatorer. Mer om det kommer inom kort.
Magnus | Switch King

maghan
Administrator
Administrator
Posts: 77
Joined: Sun 15 Jan 2017, 14:40

Re: RaspberryPi BETA testare sökes

Post by maghan » Sat 29 Dec 2018, 15:09

jjaktlund wrote:
Mon 03 Dec 2018, 21:09
Jag har precis köpt en Raspberry 3;samt hade telldus sedan innan och vill köra betatest, har laddat ned den men har lite problem med installationen,är en raspberry 3PI +
Har även köpt switchking license.
Mvh Jimmy.jaktlund
Hej Jimmy,

Som du ser i min andra post så lägger vi RPi projektet med linux lite på is tillsvidare. Men om du fortfarande har problem så ska jag försöka hjälpa dig igång. Återkom i så fall så tar vi det därifrån.
Magnus | Switch King

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests