Ingen förfallotid när filtiden inte ändras?
Forum rules
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
För att kunna hjälpa dig med supportfrågor behöver vi så mycket information som möjligt.
Innan du skapar en ny tråd, läs gärna:
viewtopic.php?f=10&t=20
-
- 4 stars
Ingen förfallotid när filtiden inte ändras?
Denna tråd i allmänt handlar om problem med att ogitligförklara värdet när filtiden inte ändras.
Gäller denna funktion bara när värdet blir för gammalt när man hämtar periodiskt?
viewtopic.php?f=8&t=259&p=2479#p2479
Vore galant om man kan ogiltigförklara värdet när filen inte har ändrats på en bestämd tid.
add:
Såg att värdet blir ogiltig (men inte ändras till felvärdet ?) om man går in och sparar om datafilens inställningr?
Gäller denna funktion bara när värdet blir för gammalt när man hämtar periodiskt?
viewtopic.php?f=8&t=259&p=2479#p2479
Vore galant om man kan ogiltigförklara värdet när filen inte har ändrats på en bestämd tid.
add:
Såg att värdet blir ogiltig (men inte ändras till felvärdet ?) om man går in och sparar om datafilens inställningr?
-
- Administrator
Re: Ingen förfallotid när filtiden inte ändras?
Vad menar du med "om man går in och sparar om datafilens inställningr"? Menar du inställningarna på datakällan?
Martin | Switch King
-
- 4 stars
Japp! Den förfaller endast när jag går in och sparar om datakällans inställningar (utan att ändra något) och endast om jag trycker på OK eller använd. för Avbryt händer inget. jag har inget senario etc kopplat utan testar med ren data källa.
-
- Administrator
Låter som en bugg isf. Nästa gång detta händer, har du möjlighet att stänga ner klienten och starta upp den direkt igen och se om det står som förfallet då?
Funderar på om det kan vara så att felvärdet faktiskt skapas, men att klienten inte får någon information om detta.
Funderar på om det kan vara så att felvärdet faktiskt skapas, men att klienten inte får någon information om detta.
Martin | Switch King
-
- 4 stars
Tackar! När jag startade om klienten så blev den markerad "förfallen" är alltså ett uppdaterings problem.
-
- 3 stars
Så skulle det kunna vara i mitt fall också när jag tänker efter...Martin wrote:Funderar på om det kan vara så att felvärdet faktiskt skapas, men att klienten inte får någon information om detta.

-
- 4 stars
Fridde! Precis vad jag just skulle skriva!
Jag testade att fräscha upp datafilen så den var OK. Sen avslutade jag klienten och igång igen under 1 minut.
Fortfarande fräsch datakälla. Sen avslut och väntade 1 minut (1 minut innan dåligt värde) igång med klienten och då var den dålig (ja data källan alltså)
Jag testade att fräscha upp datafilen så den var OK. Sen avslutade jag klienten och igång igen under 1 minut.
Fortfarande fräsch datakälla. Sen avslut och väntade 1 minut (1 minut innan dåligt värde) igång med klienten och då var den dålig (ja data källan alltså)
Last edited by Palle500 on Sun 16 Oct 2011, 09:04, edited 1 time in total.
-
- 4 stars
Uppdaterade "allt" för Win 7 Prof på min SK server maskin. tex DotNet 4.x...
Då började visningen av "förfallet värde" fungera i SK Klienten. Så prova med DotNet 4.
Eller vad säger Martin?
Då började visningen av "förfallet värde" fungera i SK Klienten. Så prova med DotNet 4.
Eller vad säger Martin?
-
- Administrator
Switch King använder inte .Net 4 utan enbart .Net 3.5. Det är möjligt att du fick med en uppdatering för 3.5 från Windows Update på köpet.
Försökte återskapa problemet med att klienten inte uppdateras - vi hade nämligen en bugg med just detta i 1.10 som fixades - men jag lyckades inte. Jag ser direkt i klienten att tiden förfaller.
Försökte återskapa problemet med att klienten inte uppdateras - vi hade nämligen en bugg med just detta i 1.10 som fixades - men jag lyckades inte. Jag ser direkt i klienten att tiden förfaller.
Martin | Switch King
-
- 4 stars
Hej Martin! Nu har jag problem (om dom någonsin varit borta) med att "förfallen tid" inte syns i klienten. Det fungerar i Servern men jag måste antingen starta om klienten eller gå in på data källan och spara/Använd för att det skall synnas i datakällans widget.Martin wrote:Låter som en bugg isf. Nästa gång detta händer, har du möjlighet att stänga ner klienten och starta upp den direkt igen och se om det står som förfallet då?
Widgeten uppdateras när knappen blir giltlig men inte när den förfaller?
Detta gäller en vanlig Nexa fjärrkontroll knapp som jag vill ogiltlig förklara efter 10 sek (har provat med 3 min men ingen förbättring).
Jag har "förfallen tid" = 25 sekunder på TwoWayPluginet (kommer ju in som REST fil) och där fungerar det.
Kan det vara något ihop med "hämtning från Duo" ?
Kör senaste SK ver 2.01
Se ny tråd som jag startade då denna är lite grötig och jag har lyckats återskapa felet många ggr.
viewtopic.php?f=10&t=454
Last edited by Palle500 on Mon 07 Nov 2011, 09:50, edited 1 time in total.