Problem

Kommentarer, hjälp och tips angående betatest av Android-appen för Switch King (v1.10)
Locked
Paco
1 star
1 star
Posts: 15
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Problem

Post by Paco » Thu 21 Apr 2011, 18:28

Hej.

Har installerat dom senaste versionerna av såväl server, klient och på telefonen. Server och klient programvaran gick smärtfritt. Har bockat för att köra live under inställningar och begärt in ett Live ID. När jag sedan går in i telefonen och väljer att köra Live och fyllt i all info. Trycker på bekräfta, skärmen blinkar till och jag är tillbaks där allt började. Ingenting händer.
Har provat byta användarnamn, lösenord och ID men ingen skillnad.

Mvh Marcus
Edit: Kan tillägga att jag kör Desire HD Cynogen Mod 7, med android 2.3.3

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Problem

Post by Martin » Thu 21 Apr 2011, 20:35

Vad menar du med att du är tillbaka där du började? Kommer du tillbaka till konfigurationsvyn eller kommer du till en tom lista där enheterna ska finnas?

Har du tagit den version som publicerades idag på förmiddagen?
Martin | Switch King

Paco
1 star
1 star
Posts: 15
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Re: Problem

Post by Paco » Thu 21 Apr 2011, 20:42

Jag är åter i konfig.menyn.
Nej den kör jag nog inte. Ska kolla upp det.

Mvh Marcus

Edit: Uppdaterat klienten i telefonen samt lokaliserat någon form av tuppjuck i min nyinförskaffade router. Kopplade servern direkt mot nätet och nu verkar allt fungera.
Det nya gränssnittet känns väldigt mycket fräschare. Det gillas strongt! Här ska släckas lampor för glatta livet, god afton!

Paco
1 star
1 star
Posts: 15
Joined: Tue 09 Nov 2010, 21:51

Tanke

Post by Paco » Fri 22 Apr 2011, 08:24

God morgon.
Har en tanke, det hade varit skönt att kunna dra sig mellan dom olika flikarna. Enheter/datakällor/kommande.

Sent from my Desire HD using Tapatalk

Martin
Administrator
Administrator
Posts: 2655
Joined: Tue 09 Nov 2010, 20:25

Re: Tanke

Post by Martin » Fri 22 Apr 2011, 23:41

Paco wrote:Har en tanke, det hade varit skönt att kunna dra sig mellan dom olika flikarna. Enheter/datakällor/kommande.
Implementerat i Final-versionen. Dock måste man stå på en post i listan för att det ska fungera.
Om listan är för kort så kan man exempelvis inte ställa sig längst ner på skärmen och dra åt ett visst håll för att byta vy... Du får helt enkelt se till att ha många enheter och datakällor ;)
Martin | Switch King

Locked

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests